Grå ruta när jag ska installera Flip4Mac

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-02-19 11:17

Blåste disken på min macmini häromdagen och efter att ha uppdaterat allt i systemet till senaste kom jag på att jag skulle ha in Flip4Mac också... Problemet är bara att när jag ska installera det så vill det sig inte.
Det första som händer är att det tar lite väl lång tid att mounta .dmgn på skrivbordet. "attaching.." står och tuggar säkert någon minut längre än vanligt. Men när discen väl kommit på plats på skrivbordet är det inget problem att dra igång installern.
Det är där problemet kommer. Jag kommer liksom inte längre. I installern är continued "grayed out"(hur fan man nu ska versätta det) och det enda jag kan göra är att avsluta programmet.

Jag har dragit hem filen från olika ställen för att försökra mig om att den inte är korrupt. Är det någon annan som haft problemet, eller ännu bättre, vet hur man löser det?

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-19 12:06

Nej, jag har inte upplevt det problemet. Jag har bara hämtat hem Flip4Mac från originalsiten - aldrig från någon annanstans.

Om du provar att ladda ner något annat program, och startar installationen - fungerar det, eller blir det samma sak där?

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-02-20 21:42

Det fungerar med andra program, helt utan problem

1
Bevaka tråden