Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bredbandsleverantör som erbjuder fast IP-nummer

Tråden skapades och har fått 10 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag börjar bli smått less på allt strul med Bredbandsbolaget, men jag har ett fast IP-nummer hos dem vilket är en tjänst som jag inte hittar hos någon annan av de stora leverentörerna.

Är det någon som vet en annan pålitlig bredbandsleverentör där man kan få fast IP-nummer och en vettig hastighet (just nu har jag teoretiska 20/3 via BBB)?

Och snälla, ifrågasätt inte varför jag vill ha ett fast IP-nummer. Det är inte det som är huvudfrågan.

Jag tror att Bahnhof är en av ISP som erbjuder fast IP genom reservering av DHCP.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-02-18 12:40
Ursprungligen av locodude:

Jag börjar bli smått less på allt strul med Bredbandsbolaget, men jag har ett fast IP-nummer hos dem vilket är en tjänst som jag inte hittar hos någon annan av de stora leverentörerna.

Är det någon som vet en annan pålitlig bredbandsleverentör där man kan få fast IP-nummer och en vettig hastighet (just nu har jag teoretiska 20/3 via BBB)?

Och snälla, ifrågasätt inte varför jag vill ha ett fast IP-nummer. Det är inte det som är huvudfrågan.

Jag har oftast inget strul med BBB, men när det strular gör det det rejält (och oftast kl 17 på fredageftermiddagarna vilket innebär att det inte går att lösa förrän måndag.

Hur som helst, jag har fiber (100 Mbit) och då erbjuder de inte fast IP. Varför vägrar de att svara på, men jag har samma önskemål som dig: en ISP som erbjuder fasta IP. Gärna extra IP-nummer mot tilläggsavgift, vilket BBB också är helt ohjälpsamma med.

Hastigheten är sekundär..

  • Oregistrerad
  • 2009-02-21 15:15

Kan du inte teckna som privatperson.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-18 13:13

NetAtOnce fungerade bra för mig. Jag hade teoretiskt 24/3 (mätte oftast 17/2) och statisk IP-adress. När jag köpte till IP-telefoni blev IP-adressen tilldelad via DHCP men det fungerade också. Helt OK pris var det dessutom.

Klippt från NetAtOnce FAQ:

"Får jag en skarp IP-adress?
Ja, det ingår en fast, skarp publik IP-adress i vårt abonnemang. Den tilldelas via DHCP. Vill du av någon anledning hellre ha den statiskt inställd i din utrustning kan vi ordna det utan kostnad."

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-18 16:22

Jag har frågat telia om det. Dom erbjuder tjänsten för en slant i månaden vilket är skandal. Detta är via fiber. Jag vet inte om dom erbjuder det via ADSL.

  • Oregistrerad
  • 2009-02-21 15:14
Ursprungligen av rixard:

Jag har frågat telia om det. Dom erbjuder tjänsten för en slant i månaden vilket är skandal. Detta är via fiber. Jag vet inte om dom erbjuder det via ADSL.

Så det är skandal att Telia gör det, men inte att Glocalnet, Tele2, ComHem och alla andra INTE erbjuder det???

  • Oregistrerad
  • 2009-02-21 15:13
Ursprungligen av locodude:

Jag börjar bli smått less på allt strul med Bredbandsbolaget, men jag har ett fast IP-nummer hos dem vilket är en tjänst som jag inte hittar hos någon annan av de stora leverentörerna.

Är det någon som vet en annan pålitlig bredbandsleverentör där man kan få fast IP-nummer och en vettig hastighet (just nu har jag teoretiska 20/3 via BBB)?

Och snälla, ifrågasätt inte varför jag vill ha ett fast IP-nummer. Det är inte det som är huvudfrågan.

Var bor du?
Det påverkar rätt mycket vilken leverantör du kan välja.........

Den enda rikstäckande leverantören som iaf. haft fast IP är Universal.

  • Medlem
  • Österbybruk
  • 2009-02-21 21:14

Nej skandalen är inte att dom erbjuder tjänsten utan att dom tar betalt för det. Jag pratade med en flicka på kundtjänst och frågade just om fast IP och hon sa att det gick att lägga till för en slant. Jag ringde ju i egenskap av privatperson så då sa hon fel om det inte går att teckna för en privatperson.

  • Medlem
  • På ett berg norr om Gävle men söder om Luleå.
  • 2009-02-24 18:07
Ursprungligen av rixard:

Nej skandalen är inte att dom erbjuder tjänsten utan att dom tar betalt för det. Jag pratade med en flicka på kundtjänst och frågade just om fast IP och hon sa att det gick att lägga till för en slant. Jag ringde ju i egenskap av privatperson så då sa hon fel om det inte går att teckna för en privatperson.

Som jag tidigare sa skulle jag vara tacksam om BBB ens ville erbjuda tjänsten mot en kostnad, men det vägrar de att överväga. Jag betalar gärna för det.

1
Bevaka tråden