Sälja macbook, vänta på snow leopard

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en vit MacBook som jag funderar på att sälja, och istället köpa den senaste macbooken.
Men jag har inte lust att köpa Snow Leopard till fullpris när det kommer.

Det jag undrar är, gäller det alltid att man kan köpa en up-to-date version av ett nytt operativsystem om man köpt en mac strax innan det släpps?
Kommer ihåg att jag kunde köpa Leopard för 85 spänn när det kom... Men vet inte hur det brukar vara, och hur lång tid innan man köpt en mac är det isådanafall?

Någon veteran som vet?

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-02-17 02:28

Snow Leopard är ju långt ifrån klart, vi pratar ju minst ett halvår eller så, så köper du en macbook idag är det nog fullversion som gäller

Dessutom så kommer kanske inte SnowLeopard att bli fullpris för uppdatering.
$29 för uppdatering eller kanske till och med gratis nedladdning gissar jag.

Jag tror dock att vi får SnowLeopard tidigare än 6 månader. Inom 3-4 kanske.

Ursprungligen av Chaosstar:

eller kanske till och med gratis nedladdning gissar jag.

Om det är någon som skulle ge bort något så är det ju då inte Apple som ligger högst på listan

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-02-17 14:35
Ursprungligen av Ipod_Lover:

Om det är någon som skulle ge bort något så är det ju då inte Apple som ligger högst på listan

Haha, dagens sanning

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-17 11:12

Normalt får man köpa en billigare uppdatering om man köper en dator på samma dag eller senare från den datum Apple säger när nästa version släpps annars gäller fullt pris.

//Rob

tack för alla svar, får antagligen vänta tills Apple går ut med ett release-datum då

• Medlem
  • Skellefteå
  • 2009-02-26 07:32
Ursprungligen av pederz:

Jag har en vit MacBook som jag funderar på att sälja, och istället köpa den senaste macbooken.
Men jag har inte lust att köpa Snow Leopard till fullpris när det kommer.

Det jag undrar är, gäller det alltid att man kan köpa en up-to-date version av ett nytt operativsystem om man köpt en mac strax innan det släpps?
Kommer ihåg att jag kunde köpa Leopard för 85 spänn när det kom... Men vet inte hur det brukar vara, och hur lång tid innan man köpt en mac är det isådanafall?

Någon veteran som vet?

I "glappet" mellan Tiger och Leopard kunde kunder som köpt en ny dator inom en viss tid, tror det var några månader, köpa Leopard till självkostnadspris - frakt och kostnad för skiva vilket var 10 dollar. Nu lär Snow Leopard ligga längre bort än så.

1
Bevaka tråden