Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Felkod:-6602 och volym kan inte läggas på skrivbordet/mountas vid nätverk med Windows

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Har Windows 7 (vilket jag formodar är likvärdigt med Vista på nätverksinställningar) och när jag delat ut mappar i Windows kan jag se dem under gå -> anslut till server -> smb://PC-IPnummer. När kan klickar på en enhet i listan (utdelad mapp i Windows) får jag följande felmeddelande "En volym kunde inte läggas på skrivbordet." Nästa felmeddelande: "Åtgärden kunde inte fullföljas eftersom ett oväntat fel uppstod Felkod: -6602"

Vad beror detta på, vad kan jag göra åt det? Använder Leopard senaste uppdateringen.

Kolla loggen på serversidan. En gissning är att felaktig data skickas till severn, exempelvis att lösenordet skickas i klartext.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-06-22 23:56

Hej!
Jag brottas med samma problem. Har testat allt, stängt av Firewall, remote desktop, jag kan inte ens kontakta min mac mini via VNC vilket är sjukt konstigt. Inte heller dyker PC upp i findermeny. Jag forskar vidare och postar ifall jag hittar en lösning.

/J

1
Bevaka tråden