Vit eller ny glossy MacBook?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Mina söner håller på med musik och jag ska fixa varsin MacBook till dem för ändamålet. Valet står mellan den nydesignade MacBook 2,0 gHz eller den vita MacBook 2,0 gHz. Prisskillnaden är 2500:-. De verkar vara likvärdiga förutom design, att den nya har DDR3-minnen (snabbare än DDR2?) samt att den vita kan ha firewire, men det vet jag inte. Är det annat väsentligt som skiljer på de båda 2,0 gHzarna? Vilken bör jag (de) välja?

AluBooken är 200g lättare, tunnare, stabilare byggd och har längre batteritid, större hårddisk, mycket bättre musplatta och bättre skärm.

Det var väl det mest utmärkande fördelarna. Om det sen är värt 2500kr extra för dig kan inte jag svara på... Jag kan tillägga att jag inte har aluBooken själv.

Den vita har firewire? iaf har min det.

Ja, den vita har firewire, men är mycket rappligare byggd. Plastig och dålig kvalitet. Top case och bottom case spricker och skruvar släpper. Satsa lite extra och köp Aluminium! Jag har tyvärr den vita.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-16 11:05

Vågar inte påstå att jag har koll, men det kan vara av vikt att kolla upp så att sönernas musikskapande är relaterat till ett behov av FW i datorn?

Ställ en fråga i musikdelen, eller prata med dina söner om dom själva har bra koll.
I så fall kan det vara bättre att köpa t.om en begagnad MBP?

Men som sagt jag vet inte, men jag vet att om man håller på med Video så är FW rätt fiffig

/Tangen

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-20 01:14

Att ta bort FireWire på MacBook's var riktigt korkat drag av Apple, är nog en hel del musik folk som håller med mig på den punkten iaf.

Skulle nog säga som någon annan här sa...kiika runt efter begagnad MacBook Pro istället.
Iom att dom håller på med musik så är avsaknade nav FireWire ett ganska stort minus.

Ang MacBook så för min del slutade det faktiskt med en PowerBook G4 istället för MacBook. Blev nästan lika dyrt som en begagnad billig MacBook men av det jag läst runt på forum ang kvalitén på MacBook så blir jag nästan mörkrädd.

1
Bevaka tråden