Problem med uppstart Netgear NV+

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fick mig efterlängtade NAS (Netgear Readynas NV+ med 4x1TB Barracuda 7200.11) igår men får inte igång den. Någon som kan förklara det här för mig:

"SODIMM fails SPD check, re-seat SODIMM or replace SODIMM"

Tacksam för svar,

Petter

Verkar vara något tjall med minnet. Provat att ta ut minneschippet och sätt in det igen (med NAS:en avstängd då givetvis). Står i manualen hur man går tillväga.

Alternativt lämna igen och byta mot ett annat exemplar.

OK. Är det svårt att ta ur minneschippet? Jag är ingen teknikkille direkt.

  • Medlem
  • 2009-02-15 15:39

Du behöver en skruvmejsel och ett hyfsat tomt skrivbord. Instruktion med bilder hittar du via deras FAQ: http://www.readynas.com/forum/faq.php#How_do_I_replace_the_stock_memory_module_on_the_ReadyNAS_NV%2FNV%2B%3F

Är den splirrans kan de ju va värt att få en ny på garanti istället..

Helt klart. Känner man sig osäker är det onödigt. Även om det är en sak man tekniskt sett får göra själv utan att garantin skall ryka.

  • Medlem
  • 2009-02-16 11:26

Håller med Johan och staed. Det finns ju en liten risk att problemet är något större än att minnet sitter löst. Då är det bättre att låta nån som kan titta på den, alternativt byta ut den.
(Jag missade att den var splirrans ny...)

1
Bevaka tråden