Typiskt mig - ett dåligt exemplar igen

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är skeptisk, och ofta visar det sig att min skepsism är befogad.

Var på Telia, köpte mig en iPhone. Tänkte redan i kassan att "Ska jag be han i kassan direkt gå och hämta en annan iphone-kartong, typiskt mig att få något dåligt exemplar".

Så nu har jag haft min iphone - reggat den, synka å tagit hem lite apps. Så vad är problemet tror ni!?

När jag ringer till folk - så hör jag dem inte när dem svarar, jag måste sätta på HÖGTALAR-funktionen under samtalet för att kunna höra dem.

Hur lamt är inte detta, så imorgon får jag åter gå till Telia-butiken. Förvisso kan jag prova göra en "restore", "googla" osv.. men man VILL JU INTE ha problem, eller lösa problem som inte borde finnas så imorrn blir det att gå till telia-butiken i varberg igen.

Detta är SÅ typiskt mig, man jobbar med tekniken - men tekniken ska alltid jävlas med en. En gång till och jag lägger ned webutvecklandet mot förskolan!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-13 22:08

Jag vet vad du menar. Teknik strular alltid på något sätt. Det har hänt att jag fåtf hem ett dåligt ex av något. Skitjobbigt är det

Hoppas det löser sig!

Flyttade tråden från "Allt om Mac" till "Garantier & service".

Om det är meningen att det ska vara en allmän tråd om att ha otur med tekniska prylar, så hör den bättre hemma i Supporter Loungen.

Men eftersom det handlar om ett iPhone-problem som lär leda till ett garanti-ärende, så får tråden ligga här tills vidare.

/Mod

tack jesper, jag letade efter ett iphone-forum - men det fanns inte här

och det leder som du säger till ett garanti-ärende.

Vi konstaterade i butiken att det även funkar om man använder headphones, så det är bara "normal"-läget som inte funkar när man pratar.

Hade det vart vilken ANNAN telefon som helst - hade jag fått en ny mobil på en gång. Då det gäller iPhone - så är det INTE så.

Så nu måste min iPhone på lagning - och är borta 10 arbets-dagar. Detta trots att iPhonen var trasig direkt ur förpackningen. Känns väldigt oproffsigt av Apple/iPhone/Telia, men så är det.

Jag tänkte "ångra" köpet - och köpa en ny iPhone - men inte heller det funkar, eftersom man inte har ångerrätt på mobiler.

Dock ett dagens i-landsproblem

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-09 23:16
Ursprungligen av martin.klasson:

Jag är skeptisk, och ofta visar det sig att min skepsism är befogad.

Var på Telia, köpte mig en iPhone. Tänkte redan i kassan att "Ska jag be han i kassan direkt gå och hämta en annan iphone-kartong, typiskt mig att få något dåligt exemplar".

Så nu har jag haft min iphone - reggat den, synka å tagit hem lite apps. Så vad är problemet tror ni!?

När jag ringer till folk - så hör jag dem inte när dem svarar, jag måste sätta på HÖGTALAR-funktionen under samtalet för att kunna höra dem.

Hur lamt är inte detta, så imorgon får jag åter gå till Telia-butiken. Förvisso kan jag prova göra en "restore", "googla" osv.. men man VILL JU INTE ha problem, eller lösa problem som inte borde finnas så imorrn blir det att gå till telia-butiken i varberg igen.

Detta är SÅ typiskt mig, man jobbar med tekniken - men tekniken ska alltid jävlas med en. En gång till och jag lägger ned webutvecklandet mot förskolan!

Fick ett liknande fel efter fyra dagar med min nya iPhone 3G.... de jag ringde hörde bara mig om jag hade högtalarfunktion på, men inte med headset eller vanligt - då bara brusar det hos mottagaren.

Min laddare var också sönder vid leverans (helt död) så misstänkter att det kanske var den som försört telefonen eftersom att allt fungerade bra innan jag försökte ladda den första gången.... eller så var det bara en slump att telefonen gick bra innan.

Fick inte heller lämna in på DOA.... de har tydligen inte de på iPhone.
Så nu är telefon och laddare på service och det skulle ta minst 10 dagar... mkt tråkigt :/
Hoppas bara verkstaden gör ett bra jobb för man vill ju inte ha en repad eller halvfungerande ny iphone.

jag fick en ny iphone, de kunde väl inte ordna felet så enkelt. Så jag hoppas de gör samma sak med din. Inte kul att få en lagad iphone direkt

• Medlem
  • Kristianstad
  • 2009-04-10 01:36
Ursprungligen av martin.klasson:

jag fick en ny iphone, de kunde väl inte ordna felet så enkelt. Så jag hoppas de gör samma sak med din. Inte kul att få en lagad iphone direkt

Va bra att de löste sig för dig
Jo får hoppas på en ny, gick de snabbt för dig att få den nya?

• Medlem
  • International user
  • 2009-04-11 23:32

Verkar tydligen vara ett vanligt problem på iPhone 3G. Har två vänner som fått exakt samma problem.

• Medlem
  • Vallentuna
  • 2009-04-23 23:22

Jag har haft samma problem två gånger. Båda gångerna har det löst sig efter en omstart (håll ner knappen på toppen ett par sekunder).

1
Bevaka tråden