Döda pixlar efter en månad?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-13 20:13

Hej!

Jag upptäckte precis att jag har två döda pixlar i centrum och lite sydöst på min en månad gamla MacBook Pro. De var inte där (tror jag, kollade bara lite snabbt) när jag köpte den och jag har haft den inkopplad med extern skärm större delen av tiden och med Macbookens skärm avstängd.

Vad kan man göra åt detta? Det känns ju som det borde vara simpelt för dem att bara byta ut skärmen (den är specialbyggd så vill ju helst slippa att vänta på att få en helt ny) men hur är egentligen pixelgarantin?

Eftersom pixlarna är så centrerade på skärmen blir det OTROLIGT irriterade eftersom jag jobbar mycket med Photoshop och sitter och försöker sudda bort dem hela tiden.

Känns jävligt snopet att betala 22000kr för en dator som är defekt, speciellt när en av anledningarna till att jag köpte den var att skärmen skulle vara mycket bra.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-13 23:14

Här finns Apples pixelpolicy.

De specar inget specifikt antal pixlar:

Citat:

[...] a certain number of subpixel anomalies is considered acceptable.

[...]

If you suspect your display contains a high number of pixel anomalies, take your Apple product to an Apple Authorized Service Provider for closer examination. There may be a charge for the evaluation.

Ring och förklara läget. Borde vara enklare iom att produkten är så ny..

Upptäckte en död pixel samma dag som jag köpte min Imac förra veckan. Ska man orka jobba sig lr är det bara till o acceptera? oavsett deras garanti som släpper igenom lite döda pixlar o så menar jag.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-14 10:28

Jake Styles: Var sitter den döda pixeln? Sitter den mitt i displayen, så borde det vara lättare att få den bytt, sitter den i ett hörn, så får du nog leva med en död pixel. Fast det kan bero på hur den ser ut. Är den vit eller svart tror jag det är lättare att få skärmen bytt, men en död pixel brukar(de) de flesta tillverka tycka är ok.

• Medlem
  • Degerfors
  • 2009-06-08 08:58

Du är säker på att de verkligen är döda och inte bara fastnat? Du kan prova ett litet verktyg jag gjort för ändamålet: http://brokenpixel.mikaelprag.se

• Medlem
  • Täby
  • 2009-09-15 20:49

Hur gick det Raven6z?
Jag har en röd mitt på skärmen på min mindre än en vecka gamla 13" MacBook Pro Ska ringa Apple imorgon, nu har dom stängt

1
Bevaka tråden