Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ominstallera win

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-12 20:55

Har haft widows xp körandes vid sidan av OSX med VM-ware, och det har fungerat bra till idag då jag (eller ibm..) fuckade upp det helt. Nu måste jag ominstallera XP. ÄR det bara att göra som jag gjore första gången, eller?

I VMware kan du bara ta bort den fil som innehåller operativsystemet och göra en helt ny installation. Om du föredrar så kan du också bara sätta in en skiva och välja att formatera och installera i Windows XPs installationsprogram.

En bra funktion i fusion är Snapshots. XP slutade fungera hos mig mig av okänd anledning men då var det bara att gå tillbaka till ett tidigare läge då allt fungerade.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2009-02-13 14:30

Jag installerade med bootcamp först och la till VMware i efterhand. Jag använder alltså Bootcamp som virtuell maskin i VM, om man säger så. Det smidigaste borde väl vara att ta bort bootcamp-partitionen och sedan installera på nytt i VMWare?

Då slipper jag partitionen och kan använda VMWare på riktigt med snapshots som du rekommenderade Sundbom.

Senast redigerat 2009-02-13 14:47
Ursprungligen av elbis:

Jag installerade med bootcamp först och la till VMware i efterhand. Jag använder alltså Bootcamp som virtuell maskin i VM, om man säger så. Det smidigaste borde väl vara att ta bort bootcamp-partitionen och sedan installera på nytt i VMWare?

Då slipper jag partitionen och kan använda VMWare på riktigt med snapshots som du rekommenderade Sundbom.

Det låter som att du har satt upp ett onödigt och invecklat sätt att hantera Vmware.

Ta helt enkelt bort partionen i Boot Camp, installera Windows via VMware direkt i Mac OS och använd snapshots när det krånglar (som Sundbom säger).

1
Bevaka tråden