Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Vilken sladdlös lasermus ska jag ha?

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 13:38

Det finns någon eller några trådar som handlar om rekommendationshjälp för möss, men jag har specifika krav så jag startar en egen fråga:

Jag har de senaste 10 åren använt Microsofts Wheel Mouse Optical som jag tycker är helt underbar att arbeta med. Men, jag skulle gärna slippa trasslet med sladdar så jag undrar om det finns någon eller några alternativ till denna mus.

1. den ska alltså vara sladdlös/trådlös och lira med OSX utan knas
2. den ska ha liknande dimensioner och form som den jag använder idag. Alltså inga konstiga "ergonomiska böjar och svängar" för fingrar o.dyl.
3. den ska fungera i samklang med Steermouse

Såklart vill man helst slippa donglar eller annan extra hårdvara, men krävs detta så får det gå antar jag.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-12 19:48

Ja, det bästa för att slippa dongle-helvetet är ju att använda blåtand, men utbudet är rätt dåligt på lite större möss med BT. Jag använder Logitechs blåtandsmöss både till min stationära och bärbara, men som sagt är de rätt små.

  • Medlem
  • 2009-02-18 00:16
Ursprungligen av planB:

Ja, det bästa för att slippa dongle-helvetet är ju att använda blåtand, men utbudet är rätt dåligt på lite större möss med BT. Jag använder Logitechs blåtandsmöss både till min stationära och bärbara, men som sagt är de rätt små.

Logitechs "dongle" sticker bara ut ett par millimeter från usb porten och behöver aldrig
tas bort.

  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-02-18 10:44
Ursprungligen av Jordi:

Logitechs "dongle" sticker bara ut ett par millimeter från usb porten och behöver aldrig
tas bort.

Vad spelar det för roll? Du förlorar ju en USB-port. Är det inte värt en hundring eller två att slippa det?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 20:19

Kör på en Microsoft Bluetooth Notebook Mouse 5000. Helt fantastisk. Inte en massa extraknappar eller dyl.

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-14 04:24

mmm den eller logitech V470 också BT (har vita modellen här)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-17 11:00
Ursprungligen av ~~~:

mmm den eller logitech V470 också BT (har vita modellen här)

Funkar 470:n med Steermouse utan problem? Blir nog ett köp i så fall.

Jag har nu varit och letat efter en BT mus modell större.. det finns inte. Eller jo det finns. Om man köper ett monsterstort tangentbord samtidigt...

Om någon kan tipsa om en större BT mus så vore det hemskt hjälpsamt..

Klara

1
Bevaka tråden