Vill köpa en imac - när kommer de nya?

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vill köpa en imac när kommer dom nya...

Kan snart inte vänta.

Vad tycker ni ska man ta en AppleCare är det värt dom extra pengarna, undrar om
det varit mycke problem med imac vad tror ni ?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 10:17

Oavsett vänte-valet kan man köpa applecare inom ett år av inköpet. Jag har inte märkt av problem med min iMac men har en väninna vars hårddisk lite tråkigt dog precis efter garantin tog slut. Förmodligen kommer jag köpa för att få sinnesfrid.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-12 10:18

Hej, vet inte när dom nya kommer. Att ha Apple Care skadar nog inte. Jag hade tänkt köpa det snart då jag nyss köpte en en iMac. Det verkar värt det, tycker jag.

Det brukar alltid vara små problem med dom första exemplaren. Många brukar vänta tills dessa är fixade innan dom köper den senaste modellen. Fast många kan ju inte hålla sig

Sen om det har varit mycket problem med iMac kan jag inte säga direkt. Jag har två iMac: en äldre och en ny. Den äldre har börjat strula för mig nu. Men den har gått konstant sedan 2006 utan problem tills nu då. Den nya har jag inte haft några problem med. Ingen dator är perfekt. Fel drabbar all teknik. Däremot... bara att man köper en Mac minksar en hel problem jämfört med PC

Skit kvalite.

Ursprungligen av Ribbons:

Hej, vet inte när dom nya kommer. Att ha Apple Care skadar nog inte. Jag hade tänkt köpa det snart då jag nyss köpte en en iMac. Det verkar värt det, tycker jag.

Det brukar alltid vara små problem med dom första exemplaren. Många brukar vänta tills dessa är fixade innan dom köper den senaste modellen. Fast många kan ju inte hålla sig

Sen om det har varit mycket problem med iMac kan jag inte säga direkt. Jag har två iMac: en äldre och en ny. Den äldre har börjat strula för mig nu. Men den har gått konstant sedan 2006 utan problem tills nu då. Den nya har jag inte haft några problem med. Ingen dator är perfekt. Fel drabbar all teknik. Däremot... bara att man köper en Mac minksar en hel problem jämfört med PC

Min Atari dator var över 10 år och går bra nu med och min pc är 5 år och går som en klocka vad har mac för skit kvalite 3 år sedan dör den 1 år och hårdisken dör, ja om det inte var för logic körde ja en intel pc i stället.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 16:32
Ursprungligen av garpenklint:

Min Atari dator var över 10 år och går bra nu med och min pc är 5 år och går som en klocka vad har mac för skit kvalite 3 år sedan dör den 1 år och hårdisken dör, ja om det inte var för logic körde ja en intel pc i stället.

Du kör redan en Intel PC. Att hårddisken dör har nog tyvärr ganska lite med huruvida det är Apple som gör kontrollerkortet eller Lenovo. Men det kändes som du mest ville grina i allmänhet snarare än något konkret?

Ursprungligen av garpenklint:

Vill köpa en imac när kommer dom nya...

Senast mars skulle jag tro. En [kvalificerad] gissning, inga hårda fakta.

Working on a dream

Ursprungligen av Adrian B:

Senast mars skulle jag tro. En [kvalificerad] gissning, inga hårda fakta.

Hoppas att du har rätt, Adrian!

Jag börjar bli lite otålig … Men det är inte alls uteslutet att jag köper en lätt inkörd iMac i stället *s* För det vore nästan overkill att skaffa en helt ny Mac för mina behov!
(Fast det beror på specs & pris.)

Tiden får visa vad det blir, men denna gången är det allvar. Det vågar jag lova. *ler*

Ursprungligen av pick-me-up:

Hoppas att du har rätt, Adrian!

Jag brukar ha det

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-13 00:24

hmmm, ytterligare en deja vu tråd

Äntligen!

Jag tror dig, Adrian!

Är det verkligen värt pengarna att betala 3000 kronor för dessa nya specar?
(Jag tänker främst den billigaste versionen.)

Hur fort kommer de gamla modellerna försvinna ur sortimentet, eller har dem redan gjort det? *s*

Hur fort kommer de gamla modellerna försvinna ur sortimentet, eller har dem redan gjort det? *s*

Ur Apples sortiment har de redan försvunnit. Du får ut och leta bland återförsäljarna för att se om de säljer ut den gamla modellen. Särskilt länge lär de nog inte finnas kvar.

Idag kom väl de nya burkarna...

Kan någon vänlig själ definiera kort om de nya specarna till nya iMacs gentemot de gamla. Är de nya delarna så bra att det lönar sig att köpa?
Alltså är datorn betydligt rappare med en vanlig användning också, och inte bara med spel?

Hur verkar bildskärmen?
Minneshantering? Etc. etc.

Det kanske kommer en test så småningom, men i nuläget har jag lite svårt att motivera prisskillnaden.

Kan någon vänlig själ definiera kort om de nya specarna till nya iMacs gentemot de gamla. Är de nya delarna så bra att det lönar sig att köpa?

Ställ dina frågor i den speciella tråden för nya iMac, tror du har lättare att få svar där än här.

Jag köpte en iMac för enligt applestoreförsäljaren 14dagar sedan, så jag hamnade precis på dagen för 14dagarsångerrätt(trots att det var tre veckor sedan). Så jag tog och ringde apple idag och jag hade århundradets tur idag. Och efter lite dividerande så fick jag alternativen att skicka tillbaka eller få 1000:- tillbaka. Med tanke på att jag valde fetare grafikkort när jag handlade så var det i princip bara lite mer ramminne(ramminne köpte jag till själv)(okej nu går det att kränga in 8GB men men) och 0.1ghz mer fräs i processorn. Med tanke på allt strul så jag tog alternativet 1000:- tillbaka. Och med tanke på att de nya är mycket dyrare också. Var det bra eller? Är det någon som hamnat i samma situation som jag och fått någonting annat?!

marcus

1
Bevaka tråden