Hemdator-avtal slut - ska jag köpa ut den?

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För tre år sedan köpte jag en hem-"PC" via jobbet - en MAC såklart. Imag G5 ppc 17" 160 GB (nej,inte intel)

Den har fungerat felfritt och för mig var detta ett kanonbra sätt att skaffa ny dator just då. Fortfarande fungerar den bra för musikproduktion och jag är jättenöjd.

Min fråga är: Nu får man köpa loss paketet och det kommer kosta mig 3500:-. Är det ett bra eller dåligt beg pris på en sådan dator?

MVH
Andy

På Blocket går de ju från 3500 till 6000. Spontant tycker jag 3500 hyfsat om du fortfarande har nytta av den. Kan du tänka dig att ha den för din musikproduktion i några år till (inget förväntat behov av ny programvara, pluggar etc som kräver Intel) blir det ju ett fynd (macar är långlivade och är användbara i många år efter det att motsvarande pc hamnat på tippen).

Kanske behöver du bara klämma in lite mer minne? Vilken processorhastighet har den? Brännare? Kolla på http://www.mac2sell.net/ för att få en fingervisning om värdet.

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-11 05:46

(macar är långlivade och är användbara i många år efter det att motsvarande pc hamnat på tippen). det e då man byter uppsig och kör annat OS .. håller med --- gårdagens PC\ MAC® e fynd i grovsoperna!

ofta e PCmaskinerna besudlade med vindoz på diskarna!
-- men det e lätt att tvätta rent!
-- samma sak med mac® os ← vem bryr sig!

• Medlem
  • Kungälv
  • 2009-02-11 08:57

Om du är nöjd och har pengarna så är det väl bara att köpa loss den.

Priset är väl ganska OK.

• Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-02-11 09:14

Men vad har du under de tre åren betalat i löneavdrag? Du har väl knappast haft den gratis under tiden?

Ursprungligen av frazze:

Men vad har du under de tre åren betalat i löneavdrag? Du har väl knappast haft den gratis under tiden?

Det är iofs rätt ointressant när det gäller köp-loss-priset. Hyran är, liksom pengar du stoppat i en pokerpott, borta. Nu gäller det: är det värt pengarna att köpa loss den.

Och jag har ett liknande case som kommer upp men vet inte priset än. Dessvärre så rör det sig om en Dell Inspiron 9400... och den är inte värd många spänn enligt mig... men sitter i en rävsax eftersom jag måste betala returfrakten om jag ska returnera den och jag misstänker att... frakten måste skötas på ett speciellt sätt och att det inte kommer att bli billigt...:'(

Ursprungligen av frazze:

300.... någonting. Sedan kom ju formansbeskattningen och ställde till det lite.... Den månadskostnaden har jag inte kännt som en dålig affär. Det var så jag kunde köpa ny dator just då.

3500 verkar ju tydligen rimligt. .

1
Bevaka tråden