AKUT: G4 till G5?

Tråden skapades och har fått 18 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2003-07-07 15:29

Hej alla!

Jag fick min G4 2x1,42 (bästa varianten) för drygt två veckor sedan. Några dagar senare kom beskedet om att G5:an skulle släppas.

Idag är sista dagen på ångerrätten och min fråga blir då:
Vad skulle ni ha gjort?

1) Lämna tillbaka G4:an och vara utan mac ända tills G5 levereras (augusti-september)

2) ...eller behålla G4:an och vara nöjd med den?

Det skulle inte kosta mig något att lämna tillbaka G4:an enligt Apple (budfirman kommer och hämtar den). Och frakten på G5:an kostar inget heller.

Jag måste ha meddelat Apple idag senast 17:30! Snabba synpunkter uppskattas verkligen!

Njut av det fina vädret ute och byt till G5an. Det skulle jag göra.

Men det beror också på vad du ska ha datorn till.

Go for the big one!!

Byt den tycker jag. G5'an kommer räcka väldigt mycket längre och din G4'a kommer falla kraftigt i värde den närmaste tiden.

Ciryon

Japp, sola i sommar och njut av din G5 när den kommer i höst. All fart man kan få behövs i osx

• Oregistrerad
  • 2003-07-07 15:44

Utan att motivera ytterligare säger jag, Byt!

• Medlem
  • 2003-07-07 15:44

Tack för snabba synpunkter.

Alla verkar överens... skulle ni byta även om ni var utan Mac under resten av juli och åtminstone början av augusti? Apple har ju lovat augusti, men de har ju brutit sådana löften många gånger förr så det kanske inte blir förrän september, eller vad tror ni?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 15:50

Helt klart värt väntan!
Byt till G5 direkt!
Vilken modell skulle du få?

Precis som Mattias sa kan du ju lika gärna njuta av sommaren och se fram emot en supersnabb och supersnygg höst. *vroooom!*

Beror helt på hur mycke du behöver en dator, måste du ha den för att klara ditt dagliga arbete så kan det ju vara svårt..

Men är de inte så viktigt så skulle jag inte tveka att byta.

Byter du så kommer du iaf inte sitta där i början av nästa år och tänka "ja skulle nog bytt ändå"

• Medlem
  • Nyköping
  • 2003-07-07 15:52

Ja, byt för tusan. Det är många som skulle vilja sitta i din sits (som köpte ny för ett par månader sen).

Beställde min G5 idag

• Medlem
  • 2003-07-07 16:13

Byt! Du kan kanske hyra under mellantiden om du är helt utan dator.

Enstämmigheten verkar total här, och jag kan bara stämma in i kören. Kör med G5:an! Efter som du funderar på att vänta, så verkar det som om du har möjlighet att vara utan dator under sommaren.

Jag är ganska säker på att G5:ans andrahandsvärde kommer att stå sig enormt mycket bättre. Förmodligen kommer mycket ny programvara att skrivas med 64-bitarskod framöver, och då blir det trist att sitta med en G4:a som inte kan köra den. Därför kommer G5:an att kännas som en tillräckligt bra dator flera år längre än vad en G4:a kommer att göra. Det är värt att vänta, när en dator är en investering som man ska leva med i flera år.

• Medlem
  • 2003-07-07 16:55

ni tror inte att de första G5:orna i serien kan vara buggiga eller något sådant?
men då kanske apple rättar till det utan kostnad, eller vad tror ni?

Citat:

Skrevs ursprungligen av efa
ni tror inte att de första G5:orna i serien kan vara buggiga eller något sådant?
men då kanske apple rättar till det utan kostnad, eller vad tror ni?

Buggiga och buggiga allt har väl buggar. Jag tror inte dom kommer vara SÅ buggiga. Såfall skulle dom inte sälja den. Du får en 5x så bättre och snabbare dator. Byt.

• Medlem
  • 2003-07-07 18:28

Tack som sagt för era synpunkter!

Jag har ringt Apple och meddelat att jag vill utnyttja ångerrätten.
Imorgon beställer jag en G5!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 18:31

Vilken modell får du?

• Medlem
  • 2003-07-07 19:26

Störst, bäst, häftigast, starkast, snabbast, snyggast (ok, de ser likadana ut, men i mina ögon är den dyraste finare!), kraftigast!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 19:29

2x2 GHz alltså...
*avundsjuk*

Mitt habegär efter en G5:a är utom all vett och sans... Men jag har en MP 867MHz G4 till låns under hela hösten. Egentligen skulle jag vilja ha en portabel G5:a och mitt hopp ligger i att Apple släpper en sådan innan året är slut! Tänk vackra tanke!

/Jont Olof

1
Bevaka tråden