Skärmproblem på iPhone

Tråden skapades och har fått 23 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Uppdagade ett problem som uppstod ur ingenstanns egentligen.
Från underkant av skärmen i ett område omkring 1 cm brett streck upp över hela skärmen har touchen slutat att fungera.

Skall jag låsa upp telefonen så måste jag typ kasta över pilen så att jag kan låsa upp den samt så räcker det att jag håller fingret en halv cm över skärmen för att starta vissa apps

Har återställt utan resultat

Finns det fler som upplevt detta och möjligtvis några åtgärder att vidta

Har en Iphone 3G

MVH Marcus

Senast redigerat 2009-02-05 13:57

Jag skulle lämna in den på service på direkten.

e det ett garantiärende menar du ?

Ursprungligen av marc1301:

e det ett garantiärende menar du ?

Ja.

........

Bytar dom ut skärmen då tro??

Bytar dom ut skärmen då tro??

Fråga Telia.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-05 20:58

iPhones lagas inte i Sverige. Du får en ersättningsenhet. Om det är garantifel så kostar det dig ingenting, om det är icke-garanti så kostar det.

Ursprungligen av iJenny:

iPhones lagas inte i Sverige. Du får en ersättningsenhet. Om det är garantifel så kostar det dig ingenting, om det är icke-garanti så kostar det.

Vad är det då Anovo(dem som Telia skickar de defekta iPhones de får in till) gör?

Jag vet inte vad anovo gör om dom gör nått överhuvudtaget...

Men nu är den insckickad i alla fall återkommer med upplösningen

MVH Marcus

• Medlem
  • Täby
  • 2009-02-05 21:40

Passar bättre under Garantier & Service
/Mod

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-07 13:42

Tja, Anovo kontrollerar väl om det är ett garantifel eller inte, det måste ju vara en utbildad tekniker som avgör det.

Status: Produkten kommer att bytas ut mot en utbytesenhet som är beställd.

Så det täcktes av Garantin i alla fall

Jag har exat samma problem p[ min iPhone (2g) Fast det stora problemet f;r mig 'r att Apple v'grar att ta en titt p[ den h'r i USA eftersom jag k'pte den i England... Dem sa att jag ska skicka den till Apple i London och s[ f[r dem ta en titt p[ den! jag 'r skit besviken!!!
S[ om n[gon har en l[sning p[ hur man kan fixa detta problem s[ skulle jag v'rkligen uppskatta det!
(Skicka den till London 'r f;r mig just nu inget alternativ, skulle is[fall v'nta med att skicka den tills jag kommer hem till sverige i Juni)

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-10 18:41
Ursprungligen av erik.macbook:

Jag har exat samma problem p[ min iPhone (2g) Fast det stora problemet f;r mig 'r att Apple v'grar att ta en titt p[ den h'r i USA eftersom jag k'pte den i England... Dem sa att jag ska skicka den till Apple i London och s[ f[r dem ta en titt p[ den! jag 'r skit besviken!!!
S[ om n[gon har en l[sning p[ hur man kan fixa detta problem s[ skulle jag v'rkligen uppskatta det!
(Skicka den till London 'r f;r mig just nu inget alternativ, skulle is[fall v'nta med att skicka den tills jag kommer hem till sverige i Juni)

Besviken på vad?
Ingen nyhet att det inte är någon världsgaranti.

Dessutom måste det väl finnas miljontals företag som reparerar iPhones i USA?

• Medlem
  • Överallt
  • 2009-02-10 20:51
Ursprungligen av erik.macbook:

det 'r inte hur jag uppfattar det...
http://images.apple.com/legal/warranty/docs/iphoneuk.pdf

Apple may restrict service to the country where Apple or its authorized distributors originally sold the hardware product

Sidan p2/3

alright... missade den delen, tack..

Är dessa utbytesenheter en helt ny iPhone utan tillbehör?

Den jag fick var helt ny i alla fall ....:)

• Medlem
  • International user
  • 2009-02-15 20:53

Den jag fick var helt ny i alla fall ....:)

Att den ser ny ut, betyder inte att den är det.

• Medlem
  • Lidingö
  • 2009-03-20 03:11

va faaan... jag har haft min iphone 2g läänge nu, och den har varit med om en hel del...
Förvånandsvärt så funkar den finfint förutom att antennen verkar ha slutat fungera efter att den blev överkörd... men den funkar ju bra som ipod! haha
Men jag har samma problem med skärmen och it's killing me. Jag har försökt lösa det här problemet länge och kollat runt överallt, jag läste någonstans att om man installerat categories och dock typ samtidigt så kan det bugga sig såhär tydligen, och det kunde man fixa genom att gå in i telefonen via SSH tror jag. men såklart så funkar inte det för mig, så nu är jag tillbaka på ruta 1... den är rätt så jailbreakad så lämna in den är ju inge snack om.

• Medlem
  • Täby
  • 2009-03-20 07:19
Ursprungligen av jmellin:

va faaan... jag har haft min iphone 2g läänge nu, och den har varit med om en hel del...
Förvånandsvärt så funkar den finfint förutom att antennen verkar ha slutat fungera efter att den blev överkörd... men den funkar ju bra som ipod! haha
Men jag har samma problem med skärmen och it's killing me. Jag har försökt lösa det här problemet länge och kollat runt överallt, jag läste någonstans att om man installerat categories och dock typ samtidigt så kan det bugga sig såhär tydligen, och det kunde man fixa genom att gå in i telefonen via SSH tror jag. men såklart så funkar inte det för mig, så nu är jag tillbaka på ruta 1... den är rätt så jailbreakad så lämna in den är ju inge snack om.

Skapa en ny tråd under upplåsning så får du nog snabbare svar på din fråga där eftersom det handlar om en upplåst 2g lur.

Tänkte höra hur ni kan se vart eran iPhone är hos Anovo? Jag har lämnat in min nalle men jag hittar den inte på anovos hemsida. Ska man söka på något särkilt?

//Svante

Ursprungligen av Kidmaster:

Tänkte höra hur ni kan se vart eran iPhone är hos Anovo? Jag har lämnat in min nalle men jag hittar den inte på anovos hemsida. Ska man söka på något särkilt?

//Svante

Om du har fått ett servicenummer av din Teliabutik skall du kunna söka efter den här: http://www.anovo.se/sosok.php

1
Bevaka tråden