Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Växla fönster i 10.5 fungerar inte med cmd+<

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-02-03 11:56

En användare här kan inte växla fönster i några program med cmd+<. Är det en inställningsfråga? Jag hittar inget vare sig i hjälpen eller på 99.se.

Finns det något som kryssats ur i Systeminställningar - Tangentbord och mus - Kortkommandon?

  • Medlem
  • 2009-02-03 13:01

Jag har inte kollat, men i min egen burk finns det inget kommando för den funktionen, det har jag kollat.

  • Medlem
  • 2009-02-03 13:14

Det ska finnas en "Flytta fokus till nästa fönster i aktiva program" under
Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Kortkommandon
Annars testa "Återställ förval".

  • Medlem
  • 2009-02-03 13:18
Ursprungligen av garda:

Det ska finnas en "Flytta fokus till nästa fönster i aktiva program" under
Systeminställningar -> Tangentbord och mus -> Kortkommandon
Annars testa "Återställ förval".

Det var rätt ikryssat utan att fungera, men en återställning gjorde susen. Tack!

Tusen tack för tipset!

Underbart, garda!

Av en händelse, som vi inte behöver gå närmare på … behövde också jag använda det här tipset. Funkade klockrent!

Av nån konstig anledning för jag detta att sluta fungera ca 1gång varannan vecka. Lösningen är att ta bort krysset, sen sätta tebax det, så fungerar det igen. Då behöver man inte nollställa eventulla andra förändringar.

  • Medlem
  • 2009-10-04 08:33

Har installerat 10.6 och där funkar det inte heller, i systeminställningar -> tangentbord -> kortkommandon-> tangentbord & textinmatning (? text input på engelska) är det förinställt `.

Man kan ändra det genom att dubbelklicka på själva `och mata in < så ändras det!

Ja, det är inte konstigare än att kortkommandot är annorlunda beroende på vilket språk du valt att köra med.

1
Bevaka tråden