Dålig information på applestore

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-02 10:47

Är det bara jag som tycker att det borde framgå när man beställer från applestore att sakerna finns i nederländerna? Beställde ett tangentbord och en mini-dvi adapter i fredags som finns på lager och ska skickas inom 24 timmar, när bekräftelsemailet kom som talade om att det är skickat så är det leveransdatum 10 februari (Tisdag NÄSTA vecka). Skandal om det ska behöva ta så lång tid anser jag, sen gjorde det ju inte saken bättre att han jag pratade med på applestore var otroligt dryg och arrogant när jag försökte få information om leveranstiden.

Vad är det för faktiska leveranstider? Nån som beställt borde kunna svara på det.

Min gissning är att det kommer tidigare, troligtvis på onsdag eller torsdag. Det första leveransdatumet har för mig alltid flyttats bakåt ett par arbetsdagar. Man vet dock aldrig.

• Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-02 22:07

Tycker det är dåligt att det inte framgår bättre när man beställer dock

• Medlem
  • Överallt
  • 2009-02-02 22:10

Om dom uppger en leveranstid på 7 dagar och det bara tar 5 dagar så blir du glad när paketet dyker upp. Om dom sagt 5 dagar så hade du blivit väldigt upprörd om det tagit 6 dagar.

• Medlem
  • Östersund
  • 2009-02-03 08:44

Dit jag vill komma är att varför inte meddela att lagret finns i nederländerna när man beställer, för hade jag vetat det så hade jag beställt från en firma i Sverige och haft sakerna fortare.

• Oregistrerad
  • 2009-02-07 11:14

Du kanske just svarade på frågan själv. Hade du vetat att grejerna fanns i holland hade du beställt någon annanstans

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-03 08:39

Är beredd att hålla med An3Azz i detta fall, la in en beställning igår där det framgick att den var färdig att skickas efter 3 dagar, när jag sedan fick bekräftelsen på min beställning så står det att det ska ta 13-16 dagar totalt. Känns inte värt med tanke på den lilla rabatten man får om man köper via appstore.

Dessutom blir man paff och besviken när man ser att det är väldigt omständigt att få ut sin rabatt på deras kampanjer. Nä, i forsättningen blir det att stödja sin lokala apple-reseller.

• Medlem
  • Östersund
  • 2009-03-03 20:18

Jepp, tänker med endast handla lokalt hädanefter.

Ursprungligen av An3Azz:

Jepp, tänker med endast handla lokalt hädanefter.

Jag handlar också lokalt ibland, men mer och mer sällan. Leverans från svenska Cyberphoto tar i genomsnitt dubbelt så lång tid som leverans från BHphoto i New York...

• Medlem
  • Östersund
  • 2009-03-04 16:29
Ursprungligen av akerstrom:

Jag handlar också lokalt ibland, men mer och mer sällan. Leverans från svenska Cyberphoto tar i genomsnitt dubbelt så lång tid som leverans från BHphoto i New York...

Med lokalt menar jag i en fysisk butik

1
Bevaka tråden