Varför fick jag 350:- i rabatt på Applestore?!

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Som jag skrivit i en annan tråd fick jag häromdagen när jag ringde och skulle beställa en iMac på Applestore helt plötsligt 350:- i rabatt. Försäljerskan sa att rabatten gällde bara där och då och om det gällde några andra appleprodukter det vet jag inte. Jag bestämde mig för att avvakta med mitt köp.

Är det någon annan som fått sådan här rabatt när de har köpt på applestore eller?

Eller kan det ha att göra med produktlinjeuppgradering för iMacen att dem helt enkelt vill göra sig av med restlagret?!

marcusbabe

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-31 15:14

jag ringer alltid applestore när jag köper något. fått ner priserna närmare 1000 kr bara för att man har snackat lite.

Ursprungligen av 20hz:

jag ringer alltid applestore när jag köper något. fått ner priserna närmare 1000 kr bara för att man har snackat lite.

var det i samband med flera produkter ?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-09-05 13:23
Ursprungligen av dumburken:

var det i samband med flera produkter ?

Nope. Iof köpt närmare 15 maskiner från apple store, men de brukar kunna dra ner priserna något. Som ex när jag köpte min iMac fick jag 800 kr rabatt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-03-03 07:16

Nja, tror jag dem gjorde endast för att vara snäll mot dig
Jag fick ett fodral till min macbook pro när jag köpte den, värd ca 350 kr.

Nu sist när jag beställde hade jag iof studenrabatt på 1200 kr så jag fick inget mer fastän jag tjatade lite, hehe, men det beror nog på säljare.

Nu är det iof så att iMac:en troligtvis kommer att bytas ut den nämsta tiden, mycket tyder på det, så jag personligen skulle avvakta lite.

När jag för några år sedan ringde och beställde min iMac 24 (vita) så fick jag ca 700 kr i rabatt och ett rengörnings-kit, detta var dagen efter den släppts. Denna rabatten fick jag utan att fråga, har för mig att han sa att jag skulle få rabatt när jag valt vad jag ville ha i datorn och bekräftat att jag skulle beställa den. Min kompis som beställde sin via nätet fick betala vad den kostade på sidan

Och vad andra skriver här och mina egna erfarenheter så kan det ibland lönsa sig att ringa

• Oregistrerad
  • 2009-03-05 16:43

Är inte mänsklig kontakt alltid att föredra framför web och automatsvarare?

Köper aldrig dyrare varor över nätet utan att man får prata med en person innan (med något enstaka undantag).

• Medlem
  • Skövde
  • 2009-04-17 08:59

Is this for real..?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-04-18 12:05
Ursprungligen av marcusbabe:

Som jag skrivit i en annan tråd fick jag häromdagen när jag ringde och skulle beställa en iMac på Applestore helt plötsligt 350:- i rabatt. Försäljerskan sa att rabatten gällde bara där och då och om det gällde några andra appleprodukter det vet jag inte. Jag bestämde mig för att avvakta med mitt köp.

Du ringde för att beställa, blev oväntat erbjuden rabatt och ångrade dig..?

Jag fick ca 10% rabatt på min MBP jag beställde. Har hittat en bra kontakt där...

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-09-08 12:26

Från Applestore har jag alltid lyckats pruta ner priset. Det känns enklare att deala i telefon än när man står i en butik. Den enda Apple-produkt jag betalat fullpris på än är min Macbook som jag faktiskt köpte i en "riktig" butik.

Ursprungligen av PeeMaN:

Från Applestore har jag alltid lyckats pruta ner priset. Det känns enklare att deala i telefon än när man står i en butik. Den enda Apple-produkt jag betalat fullpris på än är min Macbook som jag faktiskt köpte i en "riktig" butik.

Jag lyckades deala med PC city i linköping när det var en butik där.

Köpte imac och airport extreme.

Fick över 1500 kr i rabatt. säljaren sa att man egentligen inte fick göra så.
Så man kan säga att jag fick min extreme gratis.

Men jag brukar ha tur i butiker.

1
Bevaka tråden