Flickr-funktionen i iPhoto '09 kunde vara bättre

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Fraser Speirs är en person som har alla skäl i världen att racka ner på den nya flickr-funktionen i iPhoto '09 eftersom han tjänar pengar på att sälja en flickr-plugin för iPhoto. Men hans genomgång av den nya flickr-funktionen är ändå rättvis och han gör ingen hemlighet i att det förstås ligger i hans intresse att hans plugin är bättre.

Och det verkar onekligen som att Apples flickr-stöd är rätt begränsad, för vissa räcker det säkert, men för den som vill kunna ha lite mer kontroll är Speirs plugin fortfarande bättre. Det är hursomhelst väl värd läsning för den som aktivt använder iPhoto och funderar på flickr-funktionen.

Läs här: On the Flickr support in iPhoto ‘09

Jag tror att han kan ha allt att vinna på Flickr-stöd i iPhoto, vilket han delvis är inne på. Många som tidigare inte har använt Flickr kommer att inse vad det är, men vissa av dem kommer att se sig om efter alternativ när funktionerna i iPhoto inte räcker till. Liknande exempel är NetNewsWire vars försäljning steg markant när Apple implementerade en RSS-läsare i Safari.

Ah, ja det är ju en god poäng faktiskt. Och det är som sagt konkreta brister som han pekar ut. Som att man inte kan påverka vilka metadata som följer med.

Ansiktsfunktionen hänger ju med till Faceboook; undrar varför den inte gör det till Flickr? API-brist?

• Medlem
  • Uppsala
  • 2009-02-01 16:24

Lånar tråden; varför får jag det inte att fungera? Får bara detta meddelande i iPhoto när jag trycker på knappen:

"Inloggningsuppgifterna eller auktoriseringen som angetts var ogiltiga."

1
Bevaka tråden