Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Patetisk annons

Tråden skapades och har fått 40 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Citat:

Skrevs ursprungligen av Torkel
Var sak har sitt pris...

En 6:a Gin å tonic på SpyBar (s.k. innekrog i Sthlm) kostar runt 120 spänn, en flaska starköl 54!!

Överpris i mina ögon,

-T

Citat:

Se det hellre som om man hyrt en nöjes- och fortbildningsmaskin.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-08 15:00

När man läser de här inläggen och sedan tittar på annonser så får man en känsla av att matematiken stämmer inte rigtigt här.
Alla i inläggen är för billiga beg. priser men i annonserna ser man tvärtom.
Vem är det de personer som säljer?

Är inte det snarare så att alla här som vill köpa, skriker för låga priser men sen när de vill sälja, ja då tar man de priser som kritiseras här?;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 15:07

Detta är en helt sjuk diskussion tycker jag. Hur många av er gnällspikar skulle själva komma på tanken att sätta ett lägre pris när ni försöker sälja exempelvis en bil/lgh/villa, bara för att ni tycker synd om den eventuella köpare som inte har brytt sig om att kolla av marknaden??? Och varför skulle bara köparen ha rätt att göra en bra affär??

En säljare vill givetvis ha så högt pris som möjligt, men det är ingen som är TVUNGEN att betala det pris som köparen begär; det är ju trots allt bara ett bud, en fråga; "är det någon som vill köpa till det här priset?" Sätter man för högt pris så blir det ingen affär och man får sänka priset. Marknadspriset ligger där säljare och köpare kommer överens. Får man grejen såld till det höga priset så är det DET som är marknadspriset, inte vad som står i nån prislista på Mactorget. Tycker man som köpare att priset är för högt så får man låta bli att köpa datorn. Tycker man att en ny dator på Apple Store är mer prisvärd så ska man köpa den. Hittar man en annan likvärdig begagnad som är billigare så ska man köpa den.

Att hänga ut en enskild säljare som "lurendrejare" bara för att han satt ett för högt pris tycker jag är helt oacceptabelt. Och säljaren behöver defintivt ingen "vänlig hint" om att priset är för högt; det lär han märka själv.

/Nils

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 15:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Nils
Att hänga ut en enskild säljare som "lurendrejare" bara för att han satt ett för högt pris tycker jag är helt oacceptabelt. Och säljaren behöver defintivt ingen "vänlig hint" om att priset är för högt; det lär han märka själv.

/Nils

Nils,

Med "vänlig hint" menade jag just att meddela säljaren att man är intresserad, men att man tycker priset är för högt jämfört med "marknaden".

Detta kan ju ske på olika vis, såsom att t.ex. visa säljaren andra annonser om liknande produkter Alternativt kan man ju hyra en dyr "biff" som åker till säljaren ifråga och ger honom en omgång, så han sätter ett lägre pris nästa gång...

-T

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
SJUK människa...

Själv tycker jag du är en sjuk människa. Dels när det gäller spammet för torget vi inte pratar om och sen att du ens bryr dig om vad folk sätter ut för priser på sina macar. Det är deras problem och ingen annans. Det är så fruktansvärt patetiskt att du reagerar och skriver till dem och meddelar att du tycker priset är för högt när du inte ens är intresserad. Skit i det och ägna dig dina egna "affärer" istället.

Det gäller andra också. Skit i begagnatmarknaden om ni ändå inte ska köpa nåt. Man blir ju så j-a trött på allt gnäll får alla som tror sig ha så himla bra koll.

Men det är ju kul att gnälla ju!!!

  • Avstängd
  • 2003-07-08 15:53

Stäng tråden nu!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-08 15:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Stäng tråden nu!

Ja, det är synd när det ska gå till personangrepp á la Rickard A här.

  • Avstängd
  • 2003-07-08 15:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Ja, det är synd när det ska gå till personangrepp á la Rickard A här.

Jag tycker det varit angrepp från början.
Grumpy ol´men Fastän det är ungdomar.

>Laseranders kan du inte göra passande smilies:confused:

Nej :eek:

Härmed stängs denna diskussion. Peronangrepp hör inte hemma på 99mac.

/M

Bevaka tråden