Dilemma: Service eller ny?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en MacBook från juni 2006 som inte startar längre, efter att jag satte i mer minne i den. Jag har testat alla trick jag har kunnat hitta, satt i de gamla minnena igen, men den är helt död. Kvar att testa verkar bara vara att lämna in den på service.

Nu undrar jag om någon av er har en uppfattning om det är värt att lämna in den, eller om det är bättre att köpa en ny. Om jag behöver lägga några tusenlappar på service, kommer den då att räcka ett par år till, eller kommer jag ändå att behöva byta ut den inom kort (hårddisken och Magsafe-kontakten är redan utbytta)?

• Medlem
  • Örebro
  • 2009-01-27 21:55

Kolla om din hemförsäkring (allrisk/drulle) täcker skadan och om självrisken inte äter uppe hela restvärdet. Klarar du dig med självrisken, 1500-2000 spänn, så är ju det ändå betydligt billigare än en sunkig netbook.

• Medlem
  • 2009-01-28 17:40

Ta med minnena till en datorförsäljare som kan kolla om de är trasiga. När man sätter i nya minnen ska man använda ESD-skydd. Annars kan komponenterna utsättas för statisk elektricitet. Och det knäcker vilket minne som helst! Även de minnena du tog ur maskinen kan ha gått sönder. Prova att få minnena testade först. Garanterat billigast och kanske enklast?

1
Bevaka tråden