Har ni fått rabatten på "skrivaren"?

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan alla glada,

Jag switchade till Mac - å beställde mig samtidigt en skrivare eftersom man fick ansäka om att få tillbaks 900kr!

Kanon-bra deal tyckte jag.

Så jag beställde - och gick igenom vad man skulle göra för att få rabatten.
Så jag fyllde i web-formulär,
skrev ut mitt kvitto,
scannade mina streckkoder.

Dock efter ett tag så får man ett mail från Apple om att de inte fått mitt brev. Jag hade dock skickat detta med posten - via ett postombud så att allt gick rätt till med porto osv.

Så jag skickade då ett nytt brev till dem, ytterligare 20kr i porto...

Nu står det dock på "rabatt"-sidan min:
"Tyvärr. Kampanjen är nu avslutad och vi tar inte längre emot rabattansökningar. "

För mig är 900kr mycket! men hur mycket ska man orka med?!
eniigt villkor så är det först 30 dagar efter kampanjens slut som de helt slutar med rabatten.

I de texter jag läste så stod det INTE något om att man skulle skicka original-streckkoder. Så jag scannade in och skickade.. men nu står det i en annan text att det ska vara original. Då får man skicka in utklippta wellpap-bitar, för man kan inte avlägsna klisterlappen utan att den förstörs.

Hur har ni gjort för att få rabatten?!

Jag ska se om jag hittar ett nummer, så man kan ringa och fråga Apple. Jag köpte ju skrivaren enbart för att rabatten lockade mig till det.

Låter som bluff, på långa vägar!
Vad f-n håller dem på med egentligen?

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-26 20:42

Hoppas du får rätt. Var lugn och sansad med någon chefsperson, när du ringer dem igen, så ska du se att de löser detta.

• Medlem
  • Borgholm
  • 2009-01-27 08:19

Naturligtvis måste du skicka in originalet. Ja just det... utklipta kartongbitar. Hur skulle det gå, om man bara kunde scanna in t.ex kompisens inköpta skrivare?

Men om Apple har dina scannade etiketter, kanske de faller tilll föga om du nu skickar in originalen...

Ursprungligen av agdor:

Naturligtvis måste du skicka in originalet. Ja just det... utklipta kartongbitar. Hur skulle det gå, om man bara kunde scanna in t.ex kompisens inköpta skrivare?

Men om Apple har dina scannade etiketter, kanske de faller tilll föga om du nu skickar in originalen...

Jo, jag tänkte väl först att man skulle skicka in originalet, men det gick inte att avlägsna från kartongen. Så det kändes löjligt att skicka iväg dessa bitar av kartongen.

Jag tänkte att det skulle räcka med kopior, eftersom de måste ju via fakturan som man också skickar med kunna se i sina system att jag är berättigad till rabatten.

Jag tycker det är löjligt att man måste ansöka om rabatten i efterhand, när dem redan på förhand erbjuder rabatten i apple store. Men så är det - men nu måste jag ringa och stöta och blöta i detta

/ Martin

• Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-27 08:51

Kom ihåg att Apple är ett amerikanskt företag, och att dom ofta beter sig därefter också, bl.a. att man måste skicka in originaletiketter etc. för att få sin rabatt.

I alla sådana rabattkampanjer som dom har haft dom senaste åren, så har det stått ganska klart och tydligt att man måste skicka in kartongbiten med streckkodsetiketten på för att rabatten ska gälla.

• Oregistrerad
  • 2009-01-27 12:48

Jag skulle nog ringa och skälla lite, 900 kr är ändå 900 kr, oavsett vad man har för ekonomisk situvation tycker jag

men vad är rätta numret till Apple? Tycker alltid att de ska krånga till på kontakt/support-sidor.

Detta nummer hittar jag:
Teknisk support för iPod och Mac: 0771 199 519

Men det är ju inte teknisk support kanske?! vad skulle ni ringa upp apple på för nummer för att hamna rätt? De har inget nummer till deras "rebate"-avdelning om man säger så.

/ martin

Skulle tro att du ska ringa till Apple Store (020-120 99 71).

Apple är förlåten!

de kan ibland göra misstag - och nu när jag kollade min rabatt-sida så har de ändrat statusen. Så det ser OK ut nu. Så nu ska jag bara vänta in och casha in.

Jag ringde dock till numret Hagelin nämnde, och det gick jättebra - fanns ett val att göra för just rabatter.. men det som gör mig gladast var den söta rösten som fick mig att känna mig som en kung

kanske hade de skickat ut påminnelsen för tidigt om att de inte hade fått mitt första brev.. nåja. jag är glad att jag inte behövde skicka in en tredje gång. Hon sa också att det går bra med avscannade streck-koder - så nu är det bara att hoppas att det är så

tack för hjälpen.

1
Bevaka tråden