iPhone batteritid?

Tråden skapades och har fått 15 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-26 14:35

Jag tycker jag har läst att iphone ska ha jättebra batteritid med 24 timmars användning eller 300 timmar standby.

Nu får man ju aldrig varken eller, men jag tycker ändå att jag måste ladda telefonen hela tiden.

Snittet ligger på ca 5-6 h användning och ca 1-2 dagar standby (har kollat i inställningarna) innan jag behöver ladda (ca 10% kvar)

Bör jag gå och få den kollad? jag köpte den ju i mellandagarna

• Medlem
  • 2009-01-26 15:01

Användningstider brukar baseras på att man avaktiverar lull-lul som 3G, GPS, svag belysning, inte pratar i telefon mm

Det låter normalt, man allt beror ju (så klart) på vilka delar i iPhonen som används - om du har 3G aktiverat hela tiden. Samt om du har Wifi-aktiverat hela tiden. Samt vad du har för intervall på hämtning av data. Samt Push.
Etc.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2009-01-26 15:09

Jag har det mesta som kan avaktiveras avaktiverat. Mitt batteri brukar hålla sig i ca: 3-4 dagar, då pratar jag inte värst mycket i den heller.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-26 23:17

0k nu har jag fixat ltie:

platstjänster avstängt
push en gång per timme
wifi och bluetooth av
ljusstyrkan minskad
eq av

så får jag se hur länge den klarar av att vara på.
Jag laddade den hela dagen igår, nu behöver den laddas igen, suck...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 00:04

Det låter ju lite skumt faktiskt - jag behöver inte ladda så ofta. Hur laddar du (via usb eller väggen)? Kan ju vara något med laddaren...

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-27 00:16

via väggen, förutom när jag synkar.

• Medlem
  • Göt-la-borg
  • 2009-01-27 00:27

Jag har märkt att det blir bättre laddning om man tar det genom vägguttaget jämfört med att ladda via USB. Vet inte om det är så för alla?

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-27 08:11

Det är väl antagligen för att usb uttaget inte klarar av att leverera lika mycket ström och således tar l'ängre tid -> sämre laddning. min gissning iaf.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-27 20:15

Du kan läsa på Apple's egen sida om batteri för iPhone.

http://www.apple.com/batteries/iphone.html

Jag laddar min ca varannan natt, och då har jag använt den 2-4 timmar per dag, med en hel del funktioner påslagna. Jag tycker iPhone har klart jämförbar batteritid gentemot liknande modeller.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-30 11:15

Jo, den sidan har jag sett och jag har följt de flesta rådan. Nu funkar telefonen faktiskt lite längre.

Ursprungligen av Pehr:

Jo, den sidan har jag sett och jag har följt de flesta rådan. Nu funkar telefonen faktiskt lite längre.

Fint. Är du nöjd? Eller känns det fortfarande för kort, gentemot vad telefonen ger(funktioner)?
Ang Push, du skriver:
"push en gång per timme"

Använder du inte mobileme behöver du inte Push överhuvudtaget, då ska du slå av den.
"Hämta" är något annat, den kan du ha på en timme.
Sedan bör du ha Autolås på 1 minut.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-31 12:33
Ursprungligen av theplague:

Fint. Är du nöjd? Eller känns det fortfarande för kort, gentemot vad telefonen ger(funktioner)?
Ang Push, du skriver:
"push en gång per timme"

Använder du inte mobileme behöver du inte Push överhuvudtaget, då ska du slå av den.
"Hämta" är något annat, den kan du ha på en timme.
Sedan bör du ha Autolås på 1 minut.

Ja, jag är faktiskt nöjd. Jag jämför nog med min tidigare telefon, men den använde jag ju inte på samma sätt.

Nu får jag mest tänka på att om jag ska sitta med beatmaker en stund eller spela nåt spel så är det lika bra att sätta i sladden.

Push har jag på en gång per timme för att hämta mejl, måste jag inte det? jag vill ju slippa och kolla manuellt hela tiden.

Autolås är satt till 1 minut men jag låser telefonen direkt med knappen oftast.

Ursprungligen av Pehr:

Ja, jag är faktiskt nöjd. Jag jämför nog med min tidigare telefon, men den använde jag ju inte på samma sätt.

Nu får jag mest tänka på att om jag ska sitta med beatmaker en stund eller spela nåt spel så är det lika bra att sätta i sladden.

Push har jag på en gång per timme för att hämta mejl, måste jag inte det? jag vill ju slippa och kolla manuellt hela tiden.

Autolås är satt till 1 minut men jag låser telefonen direkt med knappen oftast.

Som jag ville göra klart i förra inlägget - Push är inget du ställer in i någon särskild intervall, det du har ställt in är Hämta.
Push och Hämta är två helt olika saker.
Har du inte ett MobileMe-konto kan du stänga av Push. Men du har Hämta inställt på en timme.

• Medlem
  • Norrköping
  • 2009-02-02 10:28
Ursprungligen av theplague:

Som jag ville göra klart i förra inlägget - Push är inget du ställer in i någon särskild intervall, det du har ställt in är Hämta.
Push och Hämta är två helt olika saker.
Har du inte ett MobileMe-konto kan du stänga av Push. Men du har Hämta inställt på en timme.

Aha! Nu förstår jag! Stängde av push också, men hämtar varje timme nu.
Men jag har redan märkt av att jag kan använda den längre. Igår var den uppe i nästan 12h användning och mer än 3 dagar standby

Min iphone 3g har bra batteri tycker jag, visst om jag sitter från 08.00 till 22.00 på kvällen och surfar ringer och har använder mobilen allmänt så måste jag ladda mobilen för att den ska hålla dagen efter.
Använder jag inte wifi och har lite sänkt ljusstyrka så kan jag fortfarande prata mycket i telefonen två dagar i rad utan att ladda... Synd att det inte funkar lika bra för dig!!
Hoppas det blir lite bättre nu när du sänkt ljusstyrkan och inaktiverat tjänster etc.

Lycka till!

1
Bevaka tråden