Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Någon som fortfarande spelar diablo ii (lod)?

Tråden skapades och har fått 30 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-25 20:36

jag har kört fast på diablo-gubben och skulle behöva lite hjälp. allra helst nåt slags fusk. har letat efter trainers etc. men inte hittat nåt till mac ... några tips?

  • Medlem
  • 2009-01-25 20:55

Har du kollat på gamefaqs.com? De brukar ha bra walkthroughs med tips å råd hur man dänger upp bossar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-25 22:44

mm, har kikat, står mest att det är svårt och lycka till ... skulle behöva nåt mer konkret!

  • Medlem
  • 2009-01-26 00:39

Du tänker på slutstriden i LOD mot Diablo själv? Jag spelade som necromancer och de orkar ju inte med så mycket stryk så nog var det tufft alltid. Jag körde med utnötningsmetoden, dvs dö, springa tillbaka, skada lite, dö, springa tillbaka, skada lite osv Annars kanske det finns något Diablo-forum man kan kolla i. Det använde jag mig ibland när man behövde har råd om Never Winter Nights.

MÅNGA röda flaskor. Tålamod. Utnötningsteknik.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 18:24

ja, precis, den stora röda gubben som heter diablo ... kanske är uthållighet som gäller då. men det hade ju varit gött med ett enkelt program så att jag får 1077 i liv istället för 77 ... eller en hexedit manual ... men inget sånt?

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-26 18:55

Har själv inte provat men en snabb sökning på google hittade det här.

//Rob

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 19:55

Att jag inte hittade det själv! Det verkade lovande, men visade sig vara för gammalt, fungerar bara med classic-miljö och diablo 1.0.7 (jag har 1.1.12) ... men tack i alla fall! precis något sådant jag skulle behöva ...

  • Medlem
  • 2009-01-26 21:35

Ahmenvaff... det är ju fusk ju

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 21:59

jag vet, jag kan inte hjälpa det, det är medfött tror jag ...

  • Medlem
  • 2009-01-27 12:09

Haha, fuuuuusk!

Nåja, jag minns också Diablo himself med lite fasa. Necromancer jag med. Minns inte hur jag tog honom, om jag till slut hade en kompis med mig som dunkade på i fronten medan jag matade spells. Utnötning va ordet. Ahhh, minnen! Kör det då och då faktiskt.

(Minns däremot att Duriel som jag hatade på min sorceress, dog utan att jag märkte nåt med min necro. Han hade medhjälpare i mängder med sig in och när man körde Amplify damage eller va det nu va så dog han medan jag läste questen haha)

Lycka till och ha kul!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 16:01

själv är jag barbar med för lite liv, så det är jävligt hårt. en touch så dör jag ... känns som det skulle ta ett helt liv (mitt verkliga alltså) att döda honom, därför fusk-frågan ...

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-28 00:32

Hihi - jag har faktiskt precis själv fått ett "återfall" och installerade LOD häromveckan

Bästa tipset om du vill knäcka Diablo utan "fusk" är väl att lösa questet tillsammans med nån annan via Battlenet....

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-28 09:18

mm, visst är det kul? men det är lätt hänt att skolan blir lidande.

jo, det är ju en variant ... men jag tycker fusk har nån slags charm, det är så kul; tänk att bara redigera sig fram till massor med liv.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2009-01-30 14:21

Döda dibbe med barbar..., det enda farliga han kan göra mot någon melee-gubbe är röda blixtarna, elden kan du lätt springa iväg ifrån och hans slag är ofarliga, likaså eldnovan.

Vilka skills har du investerat i, hur har du byggt gubben? Om du är ren närstridsgubbe kan du antingen Whirlwinda fram och tillbaka igenom honom, eller slå med antingen concentration(?) (den som ger defence-boost?) eller berserk-slaget. Eller frenzy som en galning, beror helt på hur du placerat dina skills. Du får mer liv med Battle....Cry(?)-skriket, lägg dessutom upp till 5 poäng på natural resistances.

Har för mig att problemet med melee-gubbarna är träff-%. Om du gör en amazon istället och kör med Charged Strike(?) (den som gör sorceressens charged bolts på varje slag) har du inga problem med hit-%, plus att du har med Lightning Fury-skillen spelets tråkigaste döda-allt-på-skärmen-attack (så länge monstrena inte är lightning immuna).

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-31 09:56

tack för tipsen! jag har bara satsat på natural resistance, axe, och iron skin ... det kan kanske ha varit en miss, verkar det som ... eller så behöver jag bara några nivåer till för att klara det.

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2009-01-31 22:41

Lirar du singleplayer? Annars kan du lika gärna göra ny gubbe och få hjälp av andra spelare att leva fort, här finns all hjälp av relevans, karaktärsguider m.m.

http://forums.diii.net/forumdisplay.php?f=9

  • Medlem
  • International user
  • 2009-02-01 00:32

Jag lirar

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-03 15:43

mm, jag kör själv ... men tack för diablo-forumet! det var riktigt bra! nu har jag lyckats komma vidare från diablo-gubben - har iofs kört fast på the ancients istället, men men ...

  • Medlem
  • 2009-02-04 09:46

Hmm, Ancients... vilka var det nu igen? var det dem som stod på olika plattformar och matade spells så man inte kom nära?
Den här siten hjälpte mig mycket: http://infoceptor.net/strategy/diablo2/walkthrough.shtml

Lycka till, följer med ökande nyfikenhet dina framsteg, blir så sugen på att köra igen!

OT: Ska ni spela D3 när det kommer? Jag kommer definitivt göra det - det ser såå snyggt ut!

Senast redigerat 2009-02-04 10:27
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-04 13:20

Ja, precis ... och om man går ur ringen eller tar en town portal så får man börja om ...

Ja, lite framåt går det ... jag har börjat pröva med en necromancer lite vid sidan av, och det är ju bra mycket smidigare än barbar märker jag. hitills (act II) är det bara att mana fram ett gäng skelett och stå och vänta. jämfört med barbar där man måste slå ner varenda gubbe själv ...

när kommer d3? måste ju hinna klart med d2 föst

  • Medlem
  • 2009-02-04 14:46

Jupp, necro e fina må du tro! Glöm bara inte bort att skaffa golems längre fram, dom e grymma!

Och du lär hinna färdigt, det finns inget datum än och Blizz lär nog inte släppa D3 i förtid, de har ju WoW och Starcraft 2 att fixa till!

Om du inte kollat än så: Diablo 3, officiell

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2009-02-04 20:57

Necro är fasansfullt bra...utom mot Diablo himself... (såvida du inte har en väldans massa på Summon resist (från +skills vill säga)....

Lägg 20 på vanliga skelettkrigare, 20 på skeleton mastery, 20 på Corpse Expolosion och 1 på amplify damage, eventuellt 1 på decrepify, 1-5 på Revives, (därmed får du 1 poäng på golems på köpet) Resteranade poäng kan du lägga på tex clay golem+mastery.

Detta är en s.k. fishymancer. Om du inte hittar några +skills föremål kanske du vill ha 5 poäng på amplify damage för bekvämlighets skull...

Du låter skeletten döda en fiende, sen bombar du sönder allt på skärmen med dina Corpse Explosion, den gör 50% fysisk skada och 50% fire skada, så när du slänger Amplify damage på fienderna kommer du öka skadan på Corpse Explosion om jag inte minns fel... Fruktat är det iallafall.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-02-12 16:26

tack för tipset! jag har faktiskt varvat det nu, med en fishymancer som du tipsade om .... kul! så roligt att jag funderar på att göra det igen, med en druid kanske, eller sorcerer ... verkar också gaska bekväma att lira med!

  • Medlem
  • Sumpan
  • 2009-02-12 21:34

Jävlar jag blir sugen på att lira igen, men jag vet hur det slutar. Man gör en gubbe, det är jättekul hela act1, man planerar och skissar på en build man vill göra. Sen efter act1 när det inte längre är grönskande mysiga banor utan öde öppna landskap och tät djungel pallar man bara inte, plus att man har sett precis allt redan. Ganska meningslöst spel egentligen, varför spelar man vidare efter att man har klarat spelet redan tidigare? Man ödslar sinnessjukt många timmar på att hitta de där föremålen som aldrig droppas. Och när du väl hittar en unik så kommer en tysk pappa-betalar unge på nio år som inte kan prata engelska och glider omkring med gubbar med de bästa runorden i spelet =odödlig gubbe mer eller mindre. Köpta fusk items som i princip inte går att hitta under en hel livstid. Ungjäveln "lolar" en och kallar en "noob" för att man inte själv bara rycker pappa i byxbenet och säger "vill ha" utan försöker spela seriöst.

Nej fy fan, hoppas de lyckas stoppa fusket iom D3...

Det var tider det!

Undrar hur många timmar som lades på D2 egentligen... tror inte man vill veta!

Kommer ni ihåg hur det vra för att levla upp till 99? Det enda sättet var att köra Cow-level typ 1000 gånger!

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-16 11:15

hehe ... låter hårt, det där med de tyska ungjävlarna. nu har jag också varvat det, börjat på andra varvet och letar efter prylar som jag inte kommer hitta. nog dags att lägga det på hyllan snart.

nåt tips på vad nästa spel kan bli? (liknande diablo kanske? jag har ganska slow dator också tyvärr...)

  • Medlem
  • 2009-03-16 13:53

Ja Diablo passade min gamla bärbara mac och gick hårt på imacen oxå. Tills WoW kom...
Men det blir lite D2 ibland ändå.

Jag vet inte vilken dator du har, så lite svårt att säga. Men har du kört Starcraft, Warcraft serien? Alltid kul tycker jag. Sen world of warcraft då, men det kanske kräver lite mer (tid till exempel hehe)

Jag var riktigt hög level Sorceress på Europa-servern för något år sedan, men sedan slutade jag spela och charactern försvann. Och tur var väl det, för nu kommer jag inte in på EU längre. Spelade just en Necromancer till level 12 eller så på US East, men nu tappade jag intresset igen.
Jag funderar däremot på att skaffa trean när den kommer ut

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-03-16 16:25

ja, starcraft/warcraft har jag kört, det är riktigt kul! eschalon och fallout 1/2 är lite som diablo ju, och roliga... alla de funkar helt ok på min gamla macmini ... men tyngre än så pallar den nog ej ...

WoW har jag inte prövat - som du säger, jag är lite rädd att ge mig in i det och förlora mitt verkliga liv

Bevaka tråden