Batteriläckage i wireless keyboard

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-25 08:22

När jag kom hem från semestern gjorde jag upptäckten att min iMac konstaterade att batterierna var slut i tangentbordet - vilket var lite oväntant. När jag väl försökte öppna/byta insåg jag att de läckt och skiten mer eller mindre limmats ihop av batterisyra. Med varsamt våld fick jag upp "skruven" men batterierna inuti sitter som gjutna.

Nu är frågan, jag är rätt säker på att det var de medföljande batterierna (iMacen är ca ett halvår) - kan jag få något på garantin? Någon som har erfarenheter? Får väl kontakta Apple på måndag men tänkte höra om någon har varit med om liknande och har tips.

Kontakta Apple, batterier ska inte göra sådär ifall de är utav hyffsad kvalitet, speciellt inte inom ett halvår.

Ta ett foto så har du ngt att maila dem. Är det Apples batterier (de medföljande) och det bara gått 6 månader så tycker jag att det är ett solklart garantiärende.

Var trevlig när du pratar med Apple Support - det brukar löna sig betydligt mer än att vara en magsur jävel ...

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-26 10:45

Efter en del strul med supporten först (min dator var tillverkad men inte såld enligt deras system) kom vi till själva ärendet och det var inga problem alls. UPS kommer med nytt tgb inom några dagar och jag skickar tillbaks det gamla härket. So far, so good. Kanske får slå till på en AppleCare på iMacen ändå sen

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-27 10:24

Fick just nya tangentbordet med UPS, har inte nyttjat AppleCare tidigare men är det verkligen standard att det går så här snabbt och smidigt?

1
Bevaka tråden