Göra skrivbar PDF

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Skattungbyn
  • 2009-01-23 20:17

Jag har ett Worddokument som jag vill göra till pdf.
Det är ett anmälningsformulär som jag skall lägga på en webbsida.
Tanken är att folk i sin egen dator skall kunna skriva i namn etc och sedan antingen ta ut det på skrivare eller maila det.
Men hur skall jag spara för att det skall vara möjligt?
detta är de alternativ jag får när jag väljer print i word + pdf

Du får nog skaffa acrobat pro-paketet. Kolla på Adobe.com

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-01-24 17:23

Det fria kontorssviten Openoffice.org har den här funktionaliteten inbyggd.
1. Skapa ett formulär i OpenOffice Writer (motsvarigheten till Word).
2. Exportera till PDF från Writer (under Arkiv-menyn).
3. Det finns inget steg 3.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-24 20:23

Vad använder du för funktioner i OO för att fixa till ett formulär/blankett a la RSV?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-24 20:30

Det funkar bra i acrobat pro i alla fall, OO har jag ingen aning om hur man gör.

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-01-24 20:40

Här finns en beskrivning om hur man förbereder sig för att skapa formulär i OpenOffice:
http://danilop.wordpress.com/2008/07/02/how-to-create-pdf-forms-with-openoffice/

Jag har börjat med att tåta ihop ett dokument som ser ut som den blankett jag vill ha. Sedan har jag pytsat ut textfält (som funktionen heter) i tomrummen där det är tänkt att användaren ska fylla i sina uppgifter.

  • Medlem
  • Sollentuna
  • 2009-01-25 13:01

Kan man göra detta i Pages?

  • Medlem
  • Örebro
  • 2009-01-25 13:48

Kan man exportera till PDF direkt från Pages (utöver den allmänna utskriftsfunktionen i OS X)?

Ursprungligen av jahve:

Kan man exportera till PDF direkt från Pages (utöver den allmänna utskriftsfunktionen i OS X)?

Genom menyn Dela-Exporera… Men jag vet inte om det fungerar såsom »torin» vill ha det.

1
Bevaka tråden