Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bra forumleverantörer?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vi planerar att starta ett forum och jag skulle behöva lite tips om teknik - val och dos and don't dos

Vilka leverantörer kan ni rekomendera?
Vad skall det kosta?
Är det enkelt att uppgradera och ändra osv?
HUr mycket skall man hålla i själv vs låta ngn annan sköta?

Initiellt kommer ca 300 medelmmar att bjudas in och registreras (särskillda krav finns)
så småningom kommer större nätverk att kopplas in till detta forum via registrering osv.

Uppskattar tips och rekommendationer...

Jag brukar rekommenderar Vanilla. Vill man ha ett mer traditionellt upplägg har jag även goda erfarenheter av PunBB. Uppdatering gör man enkelt själv. Man laddar i princip ner de nya filerna och ersätter de gamla, men läs alltid de medföljande instruktionerna. Båda systemen går att utöka och modifiera, om man inte kan eller känner för att göra det själv finns det bibliotek med färdiga tillägg och utseenden.

Om det gäller programvara så beror det väl på vad som ska finnas, dvs vad deltagarna ska kunna göra. Det finns en del trådar här som diskuterar fördelar och nackdelar med de olika programvarorna. Själv fick jag tips på SMF http://www.simplemachines.org/ som jag är mycket nöjd med och som fungerar för de behov vi har.

1
Bevaka tråden