Powerbook 15", värd något öht?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-21 13:48

Min gamla Powerbook har legat i garderoben ett bra tag nu. Använde den senast för att se film på TV:en men nu ligger den bara och samlar damm. Drog fram den idag och blev nyfiken på om jag ska sälja den, om det ens är lönt besväret. Den är inte i världens bästa skick.

15", 1.5Ghz (PowerPC G4 1.1), 512MB DDR SDRAM, Superdrive, ATI Radeon 9700 (64 MB). En helt ny 160Gig HD.
Skärmen verkar inte ha några döda pixlar men en liten ljusare kant i vänstra hörnet.
Locket är repfritt, en av sidorna är lite kantstött och under en av de vänstra högtalarna är det en liten mörkare ton på kanske 2cm. Locket går inte att stänga.
Tangenterna "å" och "<" fungerar inte men jag är helt säker på att det är något enkelt att fixa, måste ha kommit åt något när jag öppnat den.
Strömkontakten glappar och batteriet har sett bättre dagar.

Är det ens lönt att försöka få något för den? Det är trist att den inte används till något längre. Att sälja den som lösa delar skulle jag aldrig ha tid med.

Tacksam för svar.

• Medlem
  • White Beach, Puerto Galera
  • 2009-01-21 19:38

Jag använder en sån dagligen. Vad är det som gör att den inte duger åt dig?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-21 19:56

Jag har en Macbook pro som jag använder istället, därför står den och samlar damm. Det handlar egentligen inte om den duger åt mig eller inte, jag vill bara veta om man kan få något för den om man skulle sätta den på annons. Som du ser är den inte precis i topp skick.

• Medlem
  • 2009-01-21 20:02

Är det låset som har gått sönder till luckan eller är den skev?

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-21 20:11

Låset, det är den lilla metall grejen som kroken hakar fast i som är av.

• Medlem
  • 2009-01-21 23:54

Den verkar ju inte helt rutten. Du borde väll kunna få 2-2500:- för den. Jag skulle själv inte sälja den för de pengarna. Ha den till backup eller som server.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 09:22

Sålde min Powerbook 1,25 Ghz 2 GB Ram 100 GB HD för en vecka sedan på blocket, gick ut med 4300:-, fick en jäkla massa svar och sålde den samma dag utan prut, borde kanske lagt ett högre pris:)
Min var iofs kanske i lite bättre skick än din.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-22 12:08

du borde få typ 4.000 för den, det är en bra dator

• Medlem
  • Göteborg
  • 2009-01-22 13:50

Tack för hjälpen!
Jag har använt den som server ett tag men ersattes av en minimac.
Jag slänger ut den för 4000 och ser vad som händer, det är väl lite i överkant men folk får väl pruta

1
Bevaka tråden