Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konvertera VIDEO TS till ISO eller img?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-21 13:04

Hej !

Jag kan inleda med att jag är ganska grön på Mac.
En polare har precis proppat min Macbook med nerpackad filmer.

En del filmer blir .iso eller .img. Men några blir VIDEO_TS o AUDIO_TS när jag packar upp dem. Jag använder Zipeg för att packa upp "rarade" filer.

Det blir så trassligt att hålla på med vob filerna när man ska kolla på filmen, man måste lägga in undertexter varje gång filmen hoppar till nästa vob fil osv.

Kan jag på något sätt få det till en iso eller img eller nåt sånt så att ja slipper detta ?
Finns det ett spec prog för det eller är det nåt jag måste göra i uppackningen?

Tack på förhand'

Dr Gonzo

  • Medlem
  • International user
  • 2009-01-21 13:18

Du kan spela en VIDEO_TS-mapp direkt i DVD-spelaren. Bara välj "Öppna" och peka ut mappen. Även VLC kan göra samma sak.

Du ska INTE lägga in .vob-filerna i spellistan med andra ord.

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2009-01-21 13:26

Aha ! Ska genast testa detta !
Håller på att packa upp en sådan fil nu men det tar väldigt mycket längre tid än en iso.

Kan jag även bränna VIDEO_TS och AUDIO_TS på en vanlig DVD skiva i skivverktyg ?

Tack så mycket för svaret iaf !

En sak jag märkte för nån dag sen var att man kan byta namn till .mkv från iso/img och då kan man öppna filmerna direkt utan att behöva högerklicka o välja vlc.
Mycket enkelt om man är så slö att man inte orkar höger klicka som jag är

Om man har det utmärkta Toast kan man bränna i stort sett vad som helst till skiva eller spara som image.

Just sparar som image (.img) använder jag när skivorna tagit slut. All konvertering av t ex .AVI görs då, sedan blir det en IMG-fil. Denna bränns snabbt och enkelt när man har skaffat en bunte skivor.
Beroende på dator och fil tar konverteringen från 20min till 10 timmar....

1
Bevaka tråden