Imac (g3?) Globe nätsladd

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Har fått en imac globe, men den saknar nätsladd, så nu är jag ute efter en.
Tror jag har hittat en som ska passa, men tänkte kolla här först om det är någon som vet.

här är den iaf: http://www.kabelgiganten.se/artiklar.asp?id=416

Kan den funka månn tro?

tack på förhand

• Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-20 13:07

Den fungerar jättebra. Du kan nästan gå till närmsta stormarknad och köpa dig en. Tredelad ska den vara!

okej, tack så mycket och tack för det snabba svaret

Titta på anslutningen i datorn och använd en sladd som passar. Nätdelen sitter inbyggd, så det räcker med en vanlig enkel nätkabel. Den du länkar till tycker jag spontant inte ser ut att passa.

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-20 15:34
Ursprungligen av Marcus K:

Titta på anslutningen i datorn och använd en sladd som passar. Nätdelen sitter inbyggd, så det räcker med en vanlig enkel nätkabel. Den du länkar till tycker jag spontant inte ser ut att passa.

Det är rätt kabel. Imac G4 "Globe" har likadan nätkontakt som flertalet moderna laptops.

Ursprungligen av rhesus:

Det är rätt kabel. Imac G4 "Globe" har likadan nätkontakt som flertalet moderna laptops.

Ja nu ser man, det var G3 jag tänkte på.

Hej
Clas Ohlson har en kabel som passar, 32-4400. Kjell o Co har samma kabel, 37-302, kostar 42kr hos båda.
/Lennart

hittade en sladd på elgiganten, dock 129kr :/ men det funkar iaf, nu e datorn igång funderar bara på hur man öppnar cd'n utan tangentbord ^^

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-20 16:32
Ursprungligen av MrParanoid:

hittade en sladd på elgiganten, dock 129kr :/ men det funkar iaf, nu e datorn igång funderar bara på hur man öppnar cd'n utan tangentbord ^^

Håll nere musknappen när du startar datorn.

1
Bevaka tråden