Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skriva/läsa MySQL från AIR-app?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan!

Jag har kollat lite på Adobe Air och kom på en applikation som jag vill göra.
Appen ska kunna skriva och läsa från en MySQL-databas som ligger på min server.

Är det någon som har erfarenhet av att jobba mot en MySQL-databas från Adobe AIR/Flash(Antar att de är samma eftersom båda använder AS3)?
Hur är det med säkerhet osv? Jag vill ju inte att mitt lösenord till databasen ska kunna läcka ut.

MVH Billy

  • Oregistrerad
  • 2009-01-18 12:18

Jag tror inte du kan anropa en mysql databas direkt från Air?

Jag skulle använda en webservice eller ajax för att läsa data från min server, på så sätt behöver du inte exponera några mysql data i din air app.

Okej , det skulle ju kunna gå.
Men hur är det med att skriva till databas? Skulle de kunna gå att kringgå utan att koppla upp mig mot mysql direkt från AIR?

MVH Billy

  • Oregistrerad
  • 2009-01-18 18:16

Absolut, det igår ju iofs. nån enkel SQL i air. Du kanske skulle kunna göra nån "sync" funktion som läser från den lokala air sql databasen till en online. Borde finns lite hjälp online på hur du kan göra så, jag skulle nog använda mig av XML tror jag för att skicka data om det är mycket/komplex struktur. Tyvärr är jag ingen air-expert men det borde finnas mycket info om det, adobe har väl en rät bra sådan med exempel också?

1
Bevaka tråden