Hjälp med min tappade Macbook

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Tyvärr åkte min svarta plast Macbook i golvet igår och den uppvisar nu inte ett liv. Den var avstängd när det hände och nu händer absolut ingenting när man trycker på powerknappen.
Jag har provat att hålla in powerknappen utan batteriet i, efter nåt jag läste här, men utan resultat. Jag har haft ur minnen och hårddisk men den uppvisar fortfarande inget liv.
Jag har ingen garanti och skulle vilja fixa det själv om det går men vad kan ha gått sönder?
Oerhört tacksam för svar//Fredda

Svårt att säga... I princip vad som helst kan ha pajat... Trist

• Oregistrerad
  • 2009-01-16 14:19

Du kanske har en hemförsäkring som täcker det här?

Efter att idag meckat och rådgjort med en datakunnig vän så har jag idag köpt en ny. Ingen försäkring som täcker finns och bara att byta trasiga chassidelar skulle kosta en förmögenhet och då är fortfarande själva felet kvar.
Tack för tipsen//Fredda

• Medlem
  • International user
  • 2009-01-17 16:50

Klona disken eller behåll den som backup och sälj din trasiga ibook på blocket för reservdelar. Det är säkert många som har en likadan dator fast med sprucken skärm.

//Rob

• Oregistrerad
  • 2009-01-21 15:40

Vilken version av den svarta MacBooken är det? I vilket skick är datorn nu? Jag kan vara intresserad av att köpa som reservdelar till min svarta macbook men det beror på skick och pris.

1
Bevaka tråden