Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SVN mot flera repositories

Tråden skapades och har fått 1 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hallå, jobbar med XSLT/-FO utveckling och använder SVN för verisionshantering (och där slutade alla git'tare läsa, men vänta! )

Vi jobbar som så att vi har ett lokalt repository inom vårt nätverk där utvecklingen sker. När varje ny release släpps så måste dock nu koden upp till ett annat, externt, repository hos en sammarbetspartner där de i sin tur (kan) ha gjort ändringar i koden.

Vad jag skulle vilja göra är att "pusha" upp mina ändringar till deras repository och samtidigt bli informerad om vilka ändringar/konflikter som har skett där. Lösa dessa och ladda upp koden. Är det helt enkelt möjligt att peka om sin 'working copy' till ett annat repository och ladda upp ändringarna där och inte bara skriva över deras kod? Jag har försökt med `svn switch --relocate` men, nja, det är väl inte riktigt så det är tänkt att funka vad jag har förstått...

Finns det någon smidig SVN lösning på detta problem? Eller om det går att checka ut deras kod , jämnföra två 'working copies' och slå ihop till en tredje och committa? Alla förslag är välkomna, även de baserade på git, bzr eller liknande. De måste dock (tyvärr) fungera i Windowsmiljö och med svn som bas.

Jag antar att ett DVCS skulle vara en bra lösning i detta fall, eller?

--
Per

Kikat på SVK? Det är ett distribuerat system som sitter ovanpå ett vanligt Subversionrepository. Du får funktionalitet som push och sync, etc, medan folk kan jobba på som vanligt med Subversion.

http://svk.bestpractical.com/view/HomePage

1
Bevaka tråden