Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Audiochat under spel

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Kanske alla redan upptäckt följande? Polarna körde iChat audio-chat igår. Det funkar bra under Urban Terror:)

Någon som testat det på andra spel?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-06 23:10

ichat nät man spelar suger hårt, testade det just medans jag spelade q3....

De tar alldeles för mycke bandbredd, ping drog upp i 60 ibland

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 14:25

iChat är precis vad jag tänkt försöka använda när jag spelar. Problemet är ju det att det bara finns till Mac...

Steephill, har du prövat TrueCombat? Det är nästan en Urban Terror dödare skulle jag säga

  • Medlem
  • Helsingborg
  • 2003-07-07 14:59
Citat:

Skrevs ursprungligen av Gadd
ichat nät man spelar suger hårt, testade det just medans jag spelade q3....

De tar alldeles för mycke bandbredd, ping drog upp i 60 ibland

k, vad sitter du på för lina Gadd? Och hur mkt av din ping tog iChat? Jag har telias 0,5. (men får bbs 8/1 i september)

Undrar hur mkt iChat vill ha? Ngn som vet? q3 kräver ju inte speciellt mkt.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
iChat är precis vad jag tänkt försöka använda när jag spelar. Problemet är ju det att det bara finns till Mac...

Steephill, har du prövat TrueCombat? Det är nästan en Urban Terror dödare skulle jag säga

Hej Erik

Har inte prövat TrueCombat. Vi växlade mellan Urban och RtCW senaste spelhelgen i kutaskjutagenren. Har bokat 5 ex av Halo hos Nordic:)

Saknar bra chatsystem i spel för Mac:( det är så mkt jag vill skrika åt Taz, Fire in the hole;)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 16:09

iChat skall ju fungera över ett 56kbs modem så inte mer 5-10 KB/s

Quake 3 kan jag inte tänka mig kräver mer än 10-20 KB/s heller. Min brorsa hostar en UT2k3 server hos mig och när typ 20 pers är på den drar en c:a 50KB/s.

Steephill: Fan, ni får berätta lite när ni spelar

TrueCombat är RIKTIGT bra alltså. Inte standard kuta-skjuta. Man siktar ex. "på riktigt" genom att titta genom kornet. En hel del CounterStrike-känsla tydligen.

Får vällen ta å fixa en MacTC-CLAN som kör med iChat när vi spelar. Undar om man kan få en "superimposad" video-feed också

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-07 21:02

q3 drar så mycle som man är villig att ge det.

Klart man gett de så mycke som möjligt för att få så låg ping som möjligt

Kanske är möjligt att med standard inställningarna att det inte tar så mycke bandbredd, men då e ju pingen så jekla hög i allafall.

Och jo jag har telias adsl

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-07 21:05

Gadd: En fråga: Hur får du lägre ping i Quake 3 över internet?

  • Medlem
  • Piteå
  • 2003-07-07 22:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Erik.dv
Gadd: En fråga: Hur får du lägre ping i Quake 3 över internet?

seta rate "25000"
seta snaps "40"
seta cl_maxpackets "100"

dock om man vill ha annu lägre ping så kan man säkna maxpacktes, ska igentligen inte ha de på 100 om man har har adsl men jag tycker de e skönast

1
Bevaka tråden