Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

exportera till flash i keynote '09

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Varberg
  • 2009-01-15 10:11

Laddade just nu iWork '09 för att testa lite, till min förvåning verkar det som om apple har tagit bort stödet för att exportera till flash-filer i keynote. Är det bara jag som inte hittar det eller är det verkligen så?

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-16 03:11

Det verkar som det finns QuickTime, PPT, PDF, Bild, Hemsida och iPod, jag hittar inget om flash någonstans.

Om man exporterar ett keynotebildspel till Quicktime, kan man på något sätt få till det så att quicktimefilmen stannar vid varje bild som ett vanligt bildspel?

Kanske en dum fråga men jag har aldrig testat keynote och skulle vilja köra bildspelen även på andra datorer.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-02-24 13:21
Ursprungligen av wallraff:

Om man exporterar ett keynotebildspel till Quicktime, kan man på något sätt få till det så att quicktimefilmen stannar vid varje bild som ett vanligt bildspel?

Kanske en dum fråga men jag har aldrig testat keynote och skulle vilja köra bildspelen även på andra datorer.

Ja det kan vara en klickbar QT fil, som funkar som en presentation

Jodå, det stannar vid varje bild och man kan bläddra med piltangenterna (har dock inte provat i Windows om det var det du menade med andra datorer).

Alternativt kan du exportera till PDF som också kan visas bläddras i fullkärmsläge.

Vissa typer av effekter och övergångar fungerar naturligtvis inte perfekt i exporterade format.

1
Bevaka tråden