Köpa iMac nu eller vänta?

Tråden skapades och har fått 13 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag är på gång att köpa ny burk, en iMac 3,06 24". Men jag har läst många rykten om att det är på väg en ny version, många trodde att det skulle kommit en på MacWorld men icke.

Bortsett från att en ny version skulle ha en Quad processor ist. för en Dual känns självklart, men vad mer tror ni den kommer ha?

När är nästa event (läs: släpp) då den skulle kunna tänkas släppas?

det pratas om ngn gång i februari.
Så ta det lugnt.

Osvuret är bäst

Ursprungligen av Goflorp:

det pratas om ngn gång i februari.
Så ta det lugnt.

Rimligen borde det komma något nytt då företaget fyller 25 år!
Men det är totalt omöjligt att spekulera vad …

Det vore oerhört korkad av Apple att inte uppmärksamma deras bemärkelsedag med något som sticker ut rejält.

Låt oss hoppas med en ny iMac med i7 och med ännu bättre bildskärmar!

Ursprungligen av pick-me-up:

Men det är totalt omöjligt att spekulera vad …

Det vore oerhört korkad av Apple att inte uppmärksamma deras bemärkelsedag med något som sticker ut rejält.

Låt oss hoppas med en ny iMac med i7 och med ännu bättre bildskärmar!

Spännande, vilket datum kommer det att firas? Tippar ni andra på att det kommer att bli nästa tillfälle de släpper nya saker?

Ursprungligen av pick-me-up:

Jag har inside information:

$10,000, tangentbord klädd med ekologiskt skinn, chaufför levererad
super cool 40" LED skärm, 3st inbyggda iPod dockade på sidan, 14st
USB 3 portar, Megabit Ethernet, 10TB HD, 10.1 sound...

...men ingen Firewire.

Den heter World Twenty Fifth Anniversary Mac iPod

Förkortas WTF AM I

LCR

Vänta . Nästa iMac kommer med Quad Core (4 CPU kärnor) . så vänta ..

Redan i februari alltså, någon säker källa?

Vad gissar ni att priset kommer landa på då?

Skulle tippa att priserna kommer se ut ungefär som de gör idag dvs en instegsmodell på ca 10000kr, ett par mellanmodeller och en toppmodell för ca 20000kr.

Det finns alltid rykten om nya modeller från Apple i omlopp, och som alltid så kommer dessa nya modeller att släppas "snart" eller "inom en månad eller två". Jag vet de som har väntat med att köpa en Mac Mini i över ett års tid därför att de har hört rykten om "ny Mac Mini kommer inom en eller två månader"...

Behöver du en dator, så köp en nu.
Behöver du ingen dator, så vänta tills du behöver en.

Ursprungligen av Raphael:

Det finns alltid rykten om nya modeller från Apple i omlopp, och som alltid så kommer dessa nya modeller att släppas "snart" eller "inom en månad eller två". Jag vet de som har väntat med att köpa en Mac Mini i över ett års tid därför att de har hört rykten om "ny Mac Mini kommer inom en eller två månader"...

Behöver du en dator, så köp en nu.
Behöver du ingen dator, så vänta tills du behöver en.

Det ligger verkligen något i det du säger, speciellt när man inte har säkra källor. Samma sak gäller all typ av teknik. Jag undrar mest om släppet är så pass nära som en månad, då tycker jag det är värt att vänta.

Sorry!

Fel av mig. Det är inte själva företaget som fyller 25 år utan den allra första Macintosh dator.
Vore märkligt om de inte firar det på något sätt.

Macintosh - Wikipedia, the free encyclopedia

Läs och begrunda …

Senast redigerat 2009-01-15 19:53

Jag ringde apple och kollade lite hur lång leveranstid det skulle vara för Imacen som jag ville beställa. Och tjejen på applestore började att hjälpa mig att konfigurera mitt datorköp så att säga och sa att det skulle ta med en konfigurerad dator ungefär 10-14 arbetsdagar. Men nu kommer vi till det intressanta, helt plötsligt erbjuder hon mig 350:- i rabatt om jag skulle göra beställningen där och nu. Och erbjudandet gällde tydligen "bara" idag och om hon la en beställning som skulle betalas in med bankgiro så att säga.
Jag vet inte om det tyder på att det kommer att komma "nya" Imacs och de vill bli av med de gamla eller någon annan "fredagsrabatt" !?
Vad tror ni?

Kan inte nån av er ringa och kolla om någon annan dator är rabatterad idag exempelvis MBn? OM det inte är rabatt på denna så kanske det betyder att det kommer nya Imacs snart smile.gif

Underbart, LCR!

En sån skulle jag gärna köpa, men den är lite liksom way out of reach för mina resurser …

1
Bevaka tråden