Garantiprogram på Macbook CoreDuo?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2009-01-14 01:20

Hej!

Min sambo har en 2Ghz MacBook CoreDuo. Nu är det så att den har börjat spricka i kanterna på topcaset, runt hela topcaset. Har Apple nåt serviceprogram eller nån garanti som täcker detta trots att det är en gammal dator?

T.ex min iBook G4 1.2Ghz fick ett helt sprillans nytt batteri 1.5 år efter att den såldes, för att den hade ett serienummer som ingick i en serie som hade fått undermåliga batterier.

Är min sambos Macbook med i nån serie med dåliga topcase och kan få detta reparerat gratis av Apple?

Du har inte sökt så mycket i forumet va? Det finns många trådar som berör detta ämne.

• Oregistrerad
  • 2009-01-14 20:40

De bryr sig iaf inte om batteriproblemet på dessa burkar. Har själv en Macbook Coreduo som efter 147 laddningscykler ger 40min batteritid Inköpt sommaren 2006 så applekillen bara skrattade åt mig

Man har ett års garanti på batteri, även med AppleCare protection plan. I särskilda fall har Apple förlängt den garantin med vissa serier av batterier. Är batteriet över två år kommer man troligtvis aldrig få den ersatt av Apple då policyn är att ett batteris livslängd är högst två år.

Gå till ett servicecenter med datorn.

1
Bevaka tråden