Reklamera leverans?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-13 10:48

Är det någon här som har erfarenhet av att reklamera postens försenade leveranser?

Normalt sett är det den som skickar som skall reklamera men av lätt insedda skäl är det inget som stora firmor vill driva åt mig.

Jag hade bokat hemleverans igår mellan 17-21. Åkeriet som posten anlitat hade "glömt bort" mig, visade det sig när jag ringde postens kundtjänst idag. Jag är dock osäker på bevisläget och hur man bäst apporach'ar en uppblåst och självtillräckligt företag som Posten i detta ärende. Jag vill helt enkelt ha kostnaden (249;-) för hempaket tillbaka.

• Avstängd
  • Göteborg
  • 2009-01-13 10:54
Ursprungligen av planB:

Är det någon här som har erfarenhet av att reklamera postens försenade leveranser?

Normalt sett är det den som skickar som skall reklamera men av lätt insedda skäl är det inget som stora firmor vill driva åt mig.

Jag hade bokat hemleverans igår mellan 17-21. Åkeriet som posten anlitat hade "glömt bort" mig, visade det sig när jag ringde postens kundtjänst idag. Jag är dock osäker på bevisläget och hur man bäst apporach'ar en uppblåst och självtillräckligt företag som Posten i detta ärende. Jag vill helt enkelt ha kostnaden (249;-) för hempaket tillbaka.

Det är väl inte den som skickar, utan den som betalar som får driva ärendet. Jag förstog inte om du betalat frakt till posten eller till företaget som står för frakten i sitt tur. Är det av det senare ärendet är det kört om inte företaget vill backa upp dig som du säger.

• Medlem
  • Halmstad
  • 2009-01-13 11:10
Ursprungligen av PeeMaN:

Det är väl inte den som skickar, utan den som betalar som får driva ärendet. Jag förstog inte om du betalat frakt till posten eller till företaget som står för frakten i sitt tur. Är det av det senare ärendet är det kört om inte företaget vill backa upp dig som du säger.

Jag betalade frakten till företaget, men jag bokade (den förbetalda) hemkörningen med posten. (Så just den biten har företaget som skickade inget med att göra egentligen; dom vet ju inte vilken tid jag bokade med posten)

På postens paketspårning ser man paketets väg fram till godsterminalen. Dokumentationen för den sista biten, dvs. godsterminalen till mig (hemkörningen) finns har jag ingen aning om hur de ser ut. Jag har inga bevis för vad jag sade i telefonen när jag bokade tiden eller vad jag fick lovat vad gäller utkörningen - det är grundproblemet.

Egentligen borde man spela in allt som sägs i telefon till myndigheter och företag när man har kontakt med dem. Eller alltid e-posta. (Problemet är de extremt långa svartiderna - upp till flera dagar).

• Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-13 17:08

Posten är ju välkänt för att ta betalt för sina tjänster utan att garantera att de utförs. Vanligt scenario är att du kan reklamera brev, paket osv men för att få ersättning krävs att de är skickade som REK. Dvs reklamationen har ingen följd, och är därmed helt meningslös.

1
Bevaka tråden