Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Konsumentskrivare och the.Mac experience

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2009-01-12 16:41

Hej,

Jag försöker skapa mig en allmän bild av Mac-användares inställning till konsumentskivare. Min tes är att konsumentskrivare idag är väldigt långt ifrån the Mac experience då jag tycker att de mesta från prismodeller till användande är krångligt.
Först och främst, vad tycker ni?

Men, sen är det ju tyvärr svårt för många att leva utan utskrifter och följdfrågan är då: Hur ni får era utskrifter?
- Har ni en skrivare och spinner av välbehag varje gång ni använder den?
- Har ni en skrivare fastän ni gång på gång svär över något.
- Skriver ni ut någon annanstans, på jobbet osv.
-...

Och varför ni väljer den lösningen?
- Är det en kostnadsfråga?
- Är det för att skrivare är otympliga och krånglar
- Är det för att en stationär skrivare inte går hand i hand med din portabla verklighet.
-...

Jag skulle verkligen uppskatta era tankar och åsikter.

/Sebastian

Jag har en svartvit HP LaserJet 1022 och är helnöjd. Kör med den ansluten till min AirPort Extreme och det funkar hur bra som helst, har inget att anmärka på när det gäller drivrutinen. Valde laserskrivare för att jag i stort sett bara behöver skriva ut saker till plugget, plus att jag tycker det blir billigare och bättre att få foton utskrivna via fotolabbet i stället för att trassla med bläckstråleskrivare.

HP 2600n färglaser. Väldigt macig - hver gang!

Senast redigerat 2009-01-14 03:39
  • Medlem
  • 2009-01-13 13:59

Också helnöjd

Kör en hp LaserJet 1010 och har haft den inkopplad med usb-kabel, med airport express och med airport extreme. Aldrig minsta antydan till bekymmer. Tyckte inte ens att den nya pulverpatronen var särskilt dyr eftersom den gamla hade räckt i flera år. Enda problemet har varit att den absolut vägrar att samarbeta med Windows-partitionen på den MacBook Pro som jag använder för jobbet. Skrivaren gillar helt enkelt mac bäst!
nocke/anneli

Samsung CLX-3175B (färglaser multifunktionsgrej med nätverk). Kopplad med ethernet till min Airport Extreme. Har hittills fungerat utan problem, enda minuset är att jag faktiskt fick installera drivers för Macen skulle samarbete med den.

1
Bevaka tråden