Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ändra adresser AP delar ut via DHCP

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sverige
  • 2009-01-12 12:59

Jag har just införskaffat en AP och det funkar bra att koppla den via min ADSL modem som ger AP´n adressen 192.168.*.*

Mitt problem är att jag inte kan ställa in AP´n att dela ut adresser i samma "range". Om jag läger in att dela ut med början 192.168. så får jag ett felmeddelande att det är en konflikt. Ställer jag in AP´n med början 10.0. så funkar det men då kommer jag inte åt mina maskiner som är kopplade trådlöst med min stationära som ligger i 192.168 "rangen".

Tack på förhand om någon kan hjälpa mig med det här.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2009-01-12 20:50

under networking (jag kör med engelska) så klicka ur dela ut adresser helt, då blir den en brygga, du får IP från router-modemet och alla maskner kan tala med varandra glatt.

Problemet löst.

  • Medlem
  • Sverige
  • 2009-01-12 21:41

Tack.

  • Oregistrerad
  • 2009-01-13 20:19

Tror inte jag riktigt förstår vad du försöker göra, men du kan inte ha TVÅ enheter som delar ut IP adresser på samma nätverk oavsett om du inte delar ut samma "range".

Korrekt studiox, det ska inte fungera. Det som ntity att slå av DHCP funktionen i Airporten och låta ADSL modemet dela ut adresserna.

/Adam

1
Bevaka tråden