Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Dela ut hårddisk till XP från Airport Extreme via VM Ware Fusion

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-11 19:31

Hej!

Jag kör Leopard och WM Ware Fusion med en virtuell maskin med Windows XP Pro. Jag har en hårddisk som är kopplad direkt mot min Airport Extreme (formaterad som Journalförd), denna kommer jag åt via Leopard naturligtvis och även "ute på stan" så att säga, men inte i XP. Jag väljer "Anslut nätverksenhet" och ser min Airport Extreme men därefter går det inte att välja partitionerna på hårddisken. När jag körde Bootcamp och gjorde enligt ovan där var det inga problem.

Jag har provat allt, utom att kasta ut datorn. Någon som vet hur man får upp partitionerna?

Tack på förhand!

/Linda

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-12 10:05

Jag lyckades lösa problemet till slut. Kommer lägga ut lösningen ikväll, om det är någon mer som dyker på problemet.

  • Medlem
  • Sandviken
  • 2009-01-22 12:46

Detta gäller för WM Ware Fusion 2.X

Man måste gå in på inställningarna för nätverket i WM Ware. Där finns det tre olika val (det översta är valt som standard). För att få detta att fungera, att dela ut en hårddisk via Airport Extreme måste man kryssa i val två istället. Då kan man lägga till hårddisken i XP sen.

1
Bevaka tråden