PM8600 - endast 10.000kr!

Tråden skapades och har fått 14 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 00:27

Priset är förhandlingsbart står det. Undrar om man kan ta bort ett par nollor?

Din rubriksättning påminner om kvällstidningarnas.

Beskrivning
Apple PowerMac 8600/250MHz/256MB RAM/ZIP/CD med tangentbord och mus, Apple StudioDisplay 17-tums skärm, Apple LaserWriter 12/640PS laserskrivare och Agfa StudioStar-scanner. Allt i utmärkt skick. Säljes komplett, eller i delar. Priset är förhandlingsbart.

Fortfarande dyrt, men som sagt det var förhandligsbart...

har folk ingen verklighetsförankring längre? Vad är det för fantasiprissättningar som råder på beg-mac marknaden? *skakar på huvudet*

Jamen den kostade ju 30000 ny ju.

Ja, somliga verkar tro att datorer har bättre andrahandsvärde än bilar. Nyare beg-datorer är ibland inte ens momsen under nypris.

Fast om man ligger så orimligt som den där så är det kanske som när Ernie fick order om att sälja sina brödrostar på loppis. "Tusen spänn för en gammal brödrost???" "Det är frivilligt att köpa!"

*skrattar* jo det är ju himmla snällt att det är frivilligt att köpa iaf ;P

• Oregistrerad
  • 2003-07-04 09:35

Det är intressant att se vilka skillnader det är på prissättningen av begagnade macar.
http://www.mactorget.nu/view.php?id=6670

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 10:28

Jag blir bara förbannad på dessa "lycksökare" som drar till med ett pris de tror att någon idiot nappar på.
I förlängningen är det rätt allvarligt, eftersom när gemene man sedan ska sälja sin gamla burk tittar han ju givetvis vad andra har satt för pris.

Det hela slutar med att vi har en hel hög gamla pensionerade Macar till samma pris som en ny G5:a...

jag kan inte mer än instämma med föregående talare (skribent?) ;P

Citat:

Skrevs ursprungligen av Leijon
Jag blir bara förbannad på dessa "lycksökare" som drar till med ett pris de tror att någon idiot nappar på. I förlängningen är det rätt allvarligt, eftersom när gemene man sedan ska sälja sin gamla burk tittar han ju givetvis vad andra har satt för pris.

Jag är inte så säker på att det är "lycksökare". Jag tror att det ofta är just "jamen jag betalade ju mycket mycket mer för den" utan att fundera på att sätta det i relation till vad en ny kostar. Man tänker på vad man skulle vilja få ut snarare än på vad man skulle betala om man själv köpte.

Det är såklart dumt, för man får den inte såld. Rätt utgångspris är sådär 20% över marknadsvärdet, så kan man få ut en liten bonus till rätt köpare, och om rätt köpare inte finns så får man pruta lite. Att pruta ner en maskin från femsiffrigt till tresiffrigt, det försöker man inte ens.

7200 och sämre: Tippen direkt, eller ge bort som nostalgiburk. 7500-9600: Ge bort till någon som har en sämre. Grå G3: 1000 spänn ungefär. Blådåre? 2000 kanske? G4? Beror på hastighet, men, kanske 1000 spänn per 100 MHz?

Ingår en massa bra programlicenser med din 8600? Sälj dem separat.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 12:15
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ingemar Ragnemalm
Jag tror att det ofta är just "jamen jag betalade ju mycket mycket mer för den" utan att fundera på att sätta det i relation till vad en ny kostar. Man tänker på vad man skulle vilja få ut snarare än på vad man skulle betala om man själv köpte.

Det var just dessa personer som var min definition av lycksökare.
Borde kanske ha preciserat mig lite...

• Medlem
  • Malmö
  • 2003-07-04 13:21
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-04 13:52
Citat:

Skrevs ursprungligen av JohanK
Denna annons gillar jag:
http://www2.blocket.se/view/1197279.htm?l=0

Helt underbar.
Han kunde ju lika gärna ha skrivit:

Säljes: En dator typ.

Förmodligen är det en riktigt gammal häck som han inte ens vågar skriva ut specifiktionerna på.

Jag gillar johank's avatar.. hehe

1
Bevaka tråden