Modd: Bort med färg iBook

Tråden skapades och har fått 12 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Någon som vet hur man säkrast får bort färgen på insidan av plasten på en vit iBook?

Något som man givetvis gör på egen risk

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 22:17

Läste något om det tidigare. Jag tror killen använde vanlig isopropylalkohol (isopropanol). Finns på apoteket.

• Oregistrerad
  • 2003-07-03 22:17

Jag såg nånstans där de visade exakt hur man skulle gå till väga... tror det låg på www.xlr8yourmac.com om jag inte minns fel. Du kan ju kolla om du hittar nåt där...

...undrar om det funkar på min PB12"?

1. Ta av plastskalet.

2. Låt det ligga i 95 procentig industrisprit i minst ett dygn. (färgen sitter på insidan av skalet). Aceton för borttagning av nagellack fungerar också. Lacknafta, bensin, varmluftspistol och vanlig sprit är inte lika effektivt.

3. Gnugga bort färg som fortfarande sitter kvar med en mjuk trasa.

4. Skölj bort spriten med vatten och torka skalet.

5. Skruva ihop datorn.

Färdigt!

/M
har provat på en airport-bassation. Jag gjorde dock misstaget att använda varmluftspistolen. Gissa hur det gick

Ktulu: Det fungerar inte på din PowerBook, den är nämligen av aluminium. iBooken är dock av genomskinlig plast som är målad på insidan, därför går detta öht.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 22:33

Använd inte starka lösningsmedel som aceton, thinner eller kemiskt ren bensin! Det angriper nämligen plastmaterial. Använd bara industrisprit eller isopropylalkohol, i nödfall t-sprit.

• Oregistrerad
  • 2003-07-03 22:34
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 22:35

Här är ett ganska snyggt hack.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-03 22:45

Ännu ett snyggt hack.

Om du har egna modd som du vill visa upp, gör det på 99mac-galleriet.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Belak
har provat på en airport-bassation. Jag gjorde dock misstaget att använda varmluftspistolen. Gissa hur det gick

Bild tack!

vinkelslip ?

• Oregistrerad
  • 2003-07-04 11:07
Citat:

Skrevs ursprungligen av Patrik Skulski
Ktulu: Det fungerar inte på din PowerBook, den är nämligen av aluminium. iBooken är dock av genomskinlig plast som är målad på insidan, därför går detta öht.

Det var ett skämt... :rolleyes:

1
Bevaka tråden