Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple Cinema Display 20"

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-03 20:57

Hejsan, fungerar inte min skärm på ett Ati Rage pro 128?? När jag startar så kommer den sedvanliga gråa äppelboot skärmen fram, men direkt när den kommer till det är dags att skriva in lösenord så slocknar skärmen.. klarar inte grafikkortet det eller är det något annat dumt?

cheers
/P

  • Administratör
  • Malmö, Sweden, Sweden
  • 2003-07-03 21:57

Hepp verkar inte så, således säljer jag den och köper en ny när det kommer en med G5 look... usch nu är det två saker man ligger vaken om på nätterna och väntar.. båda i metall

  • Medlem
  • 2003-07-04 02:49

Köper du hellre en ny skärm, än ett nytt grafikkort? Vad tycker du är så bra med det gamla Rage-kortet, så du inte kan tänka dig att skiljas från det?

Dessutom finns det väl ingen ADC-kontakt på dem, så hur du kan koppla in skärmen överhuvudtaget är för mig ett mysterium i sig.

System requirements (min.): Power Mac G4 with NVIDIA GeForce2 MX, GeForce3, GeForce4 MX, GeForce4 Ti, or ATI Radeon 7500 graphics card, or PowerBook G4 with Apple DVI to ADC Adapter, MacOS X 10.2 or later

Esse sitter med min gamla Sågtand just nu, en tillfällig lösning... tror mig minnas att han skulle köpa ny skärm till sin G5 i vilket fall...

Ang. ADC så har det kortet DVI och VGA utgång... anslut bara en DVI-> ADC adapter så - förutsatt att man har ett grafikkort som orkar driva ens skärm.

Kompabilitet..

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2009-04-02 22:15

Fanns det nåt fläktlöst grafikkort till Cuben som klarar 20" plastcineman eller är det 22" som gäller för Cuben?

1
Bevaka tråden