Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

GRANSKNING: Apple iSight

Tråden skapades och har fått 121 svar. Det senaste inlägget skrevs .

funkar CU-seeme med iSight då?

Ehe.. nej... cu seeme är typ 100 år gammalt, finns ej för os x och utvecklas inte längre.

Däremot finns Yahoo Messnger, den stöder visst iSight. Jag heter fgrufman om nån vill adda mej där...

finns för direkt MacOS X-nerladdning här.

http://download.yahoo.com/dl/mac/ymsgr_2.5.2-osx_install.bin

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Ehe.. nej... cu seeme är typ 100 år gammalt, finns ej för os x och utvecklas inte längre.

Däremot finns Yahoo Messnger, den stöder visst iSight. Jag heter fgrufman om nån vill adda mej där...

finns för direkt MacOS X-nerladdning här.

http://download.yahoo.com/dl/mac/ymsgr_2.5.2-osx_install.bin

Jag kan bara bekräfta att det funkar pefekt. Connectade med mej själv och nu har jag två bilder på snygga jag. Funkar perfa faktiskt!

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 19:55
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
OM apple inte släpper en iChat AV som funkar med msn och icq (OCH FÖR PC) illa kvickt så...

Man kan ju redan lägga till ICQ-användare i iChat genom att fuska lite så stöd för ICQ borde ju komma. (Kanske med den skarpa versionen?)

Funkar iSight med Marratech?

O'Reilly har lagt upp en artikel som heter Making Movies with the Apple iSight, som kan vara värd att läsa.

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 23:07

Va? Kan man fuska till sig ICQ-stöd i iChat? Hur?

  • Oregistrerad
  • 2003-07-05 23:18
Citat:

Skrevs ursprungligen av Daniel R
Va? Kan man fuska till sig ICQ-stöd i iChat? Hur?

Det funkar inte särskilt bra men gör som du skulle göra för att lägga till någon med AIM fast istället skriver du in personens ICQ-nummer. Det funkar om personen har senaste versionen av ICQ.

  • Medlem
  • Northwood – Kronoberg
  • 2003-07-06 02:52

Kan man ta stillbilder med iSight?

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Mer om iSIGHT:

http://www.macdevcenter.com/pub/a/mac/2003/07/01/isight.html

Som jag skrev fem inlägg upp i tråden.

iSight funkar perfa med iSpq

Det roliga är att man kan få upp (om man går in i videoinställningarna) typ alla kontroller för kameran, det går tom att ställa fokusen i 100 olika steg och man hör hur det klickar i kameran... rekomenderas varmt:

http://www.ispq.com/

Funkar dock inte så bra bakom firewalls så den måste man öppna. Många verkar köra detta så det är bara att chatta på d. Finns både för X och 9an

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jon Adolfsson
Apple kör med protokollet sip, men H.263 är codecen (som mpeg4 baseras på).

Kan det verkligen stämma? Jobs nämde ju att den inte har problem med routrar och brandväggar, så jag har svårt att se att det skulle vara SIP...
Men ingen blir gladare än jag om det är SIP.

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
iSight funkar perfa med iSpq

Det roliga är att man kan få upp (om man går in i videoinställningarna) typ alla kontroller för kameran, det går tom att ställa fokusen i 100 olika steg och man hör hur det klickar i kameran... rekomenderas varmt:

http://www.ispq.com/

Funkar dock inte så bra bakom firewalls så den måste man öppna. Många verkar köra detta så det är bara att chatta på d. Finns både för X och 9an

Finns iSPQ för PC också? Om man är ute efter möjligheten att videokonfa med den mörka sidan.

/Jont Olof

Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
OM apple inte släpper en iChat AV som funkar med msn och icq (OCH FÖR PC) illa kvickt så...

jag menar, det finns inga 16-åriga brudar som har isight...

ICQ nummer fungerar bra i iChat AV...

Citat:

Skrevs ursprungligen av Andersson
ICQ nummer fungerar bra i iChat AV...

Om man själv har ett AIM konto (inte .Mac) och motparten använder ICQ Lite (ingen annan variant fungerar för tillfället).

Ciryon

Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Om man själv har ett AIM konto (inte .Mac) och motparten använder ICQ Lite (ingen annan variant fungerar för tillfället).

Ciryon

Jodå, senaste ICQ för Mac som släpptes för nån vecak sedan.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Jont Olof
Finns iSPQ för PC också? Om man är ute efter möjligheten att videokonfa med den mörka sidan.

/Jont Olof

iSight fungerar också med ohPhoneX som gör att man kan snacka med Windowsanvändare som har Microsoft NetMeeting (följer med default i windows xp t.ex.)

Obs. På bilden används en Philips webcam, inte en iSight.

Ciryon

  • Avstängd
  • 2003-07-08 09:50

> Ciryon Vad i heliga Afganistan.
Är det semester"frisyr" eller:confused:

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
> Ciryon Vad i heliga Afganistan.
Är det semester"frisyr" eller:confused:

Hmmm? Njae, jag har nog inte ändrat utseende nämnvärt den senaste tiden.

Ciryon

  • Avstängd
  • 2003-07-08 10:23
Citat:

Skrevs ursprungligen av Ciryon
Hmmm? Njae, jag har nog inte ändrat utseende nämnvärt den senaste tiden.

Ciryon

Jag jämförde med din avatar.
Jag har ju inte sett dig "live" eftersom jag missat Malmöpubarna och du kom inte till smörgåstårtan Vi får väl bättra oss?
Jag skall försöka ta mig till Kullander i morgon ( utan hatt )

Citat:

Skrevs ursprungligen av Pirre
Vi får väl bättra oss?
Jag skall försöka ta mig till Kullander i morgon ( utan hatt )

Jag tänkte också vara där.

Ciryon

Någon som vill leka lite med iSight (av er som har en rockandes) kan ju adda mig på iChatten! jontolof har jag som användarnamn för mitt .Mac-konto. Testa det!

Personligen tycker jag den verkar rocka stenhårt! Bra initiativ av Apple, och ack så vacker tingest!

/Jont Olof

bigmac's stora skärm är; jupp, du gissade rätt; en DELL! Sitter för övrigt själv och stirrar in i ett par av dem själv precis i detta ögonblick, lysande om man kör både Mac och pc.

/andreas, Macfräls och pc-jon!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2003-07-14 04:21

Jag är gärna med och provar iSight sen!
Får min på fredag!!
Jag ser fram emot ett iChat där ICQ fungerar felfritt. Vore jädrit härligt faktiskt.
Jontolof, vi provar mot helgen!

/ivar

Någon frågade om hårdvarukraven för en iSight. De är minst 600 mhz G3:a eller vilken G4 som helst.

iSighten vägrar ladda i iChat på en mac under kravnivån.

Det här programmet gör att man kan använda vilken webkamera som helst i iChat AV. Dessutom kan man använda den även på äldre G3.

Ciryon

Kameran är till salu 1500kr vil jag ha. Maila: bigmac@bredband.net eller 070-3610900

Citat:

Skrevs ursprungligen av ivar
Jag är gärna med och provar iSight sen!
Får min på fredag!!
Jag ser fram emot ett iChat där ICQ fungerar felfritt. Vore jädrit härligt faktiskt.
Jontolof, vi provar mot helgen!

/ivar

Hör av dig vetja!

/Jont Olof

  • Avstängd
  • 2003-07-19 13:42
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Kameran är till salu 1500kr vil jag ha. Maila: bigmac@bredband.net eller 070-3610900

Sätt upp den i bilen som bevakningskamera!

  • Avstängd
  • 2003-07-19 13:47
Citat:

Skrevs ursprungligen av bigmac
Kameran är till salu 1500kr vil jag ha. Maila: bigmac@bredband.net eller 070-3610900

Jag får den hem till dörren med lantbrevbäraren.

Garanti m.m. :

Bevaka tråden