Studentrabatt via kompis -garanti?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hur fungerar det om jag låter en kompis köpa en imac till mig med 10% studentrabatt.

Kan han köpa den med mitt kontokort då och få den levererad hem till mig?

Vem står då som ägare till datorn om det blir krångel med datorn och man måste fixa med garantin?

Tack i förväg för svar.

Tror inte att denna fråga kommer gå hem på detta forumet. Enligt de regler som finns på Applestore är det förbjudet det du har planerat att göra, därför är denna fråga inte relevant.

Ursprungligen av marcusbabe:

Hur fungerar det om jag låter en kompis köpa en imac till mig med 10% studentrabatt.

Kan han köpa den med mitt kontokort då och få den levererad hem till mig?

Vem står då som ägare till datorn om det blir krångel med datorn och man måste fixa med garantin?

Tack i förväg för svar.

Har aldrig gjort exakt så som du beskriver. Däremot har jag flera gånger köpt en dator åt andra, dels min bror och dels min flickvän, men har då själv betalat den och sedan fått pengar i min tur. Den har däremot levererats till dem och de har stått som ägare.

• Medlem
  • Växjö
  • 2009-01-13 09:32

De gånger jag behövt använda mig av Apples garanti har de inte alls brytt sig om kvitton eller någonting utan bara gått på serienumret och kollat ifall det är garanti kvar. Jag är säker på att det inte är några problem.

Tack för svaren.

marcus

1
Bevaka tråden