Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mini DVI hänger datorn

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har en Mini DVI - S-Video kabel som jag kör till tvn det har funkat jätte bra till senaste uppdateringen av OSX. Men efter den så hänger sig datorn så fort jag drar ur adaptern?
Någon annan som har detta problem eller en lösning?
Antar att det har något att göra med nya display port?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-08 10:24
Ursprungligen av random__hero:

Antar att det har något att göra med nya display port?

Hur skulle det kunna göra det när din dator inte har Displayport?

Prova att installera om systemet!

Efter som att nya uppdateringen innehöll stöd för display port?

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-08 22:24

Och du tror på riktigt att Apple släpper en uppdatering där stödet för display port skulle påverka stödet för MiniDVI? Ingen annan skulle ha lagt märke till detta?

Jag tycker du ska börja med att installera om systemet. Alternativt prova med en annan adapter. Har du någon någon Mini DVI -> DVI för att koppla datorn till extern skärm? Vad händer om du startar datorn utan att ha adaptern inkopplad? Vad händer när du kopplar in den?

Det var ju därför jag frågade pappskalle efter det funkade klockrent innan.
Varför skulle det inte kunna vara en bugg i någon skärminställning du vet väl inte vad dom har ändrat på?
Det var därför jag undrade om det var någon som visste någon fix så jag slapp installera om för det kunde jag nog listat ut själv.

  • Medlem
  • Nacka
  • 2009-01-09 15:50

Fast vill man ha hjälp ska man inte hålla på och kalla folk för saker!
Jag tycker bara det är en ganska självklar sak. Uppenbarligen har ju något gått snett under uppdateringen. Skulle det vara en bugg, alltså att stödet för Displayport skulle påverka stödet för Mini-DVI, så skulle det inte bara vara en tråd om det just på i det här forumet.. Att fråga är aldrig fel, men resonemanget håller inte riktigt.. Prova med annan adapter, annars installera om systemet. Systemuppdateringar kan ställa till med problem, det är inte vanligt, men det händer, speciellt om man har defekta minnen. Nu tror jag inte att detta är fallet i din dator men det kan hända.

1
Bevaka tråden