Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Bootcamp XP/Vista + unibody mbp = ??

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-06 16:23

funderar lite på en unibody-mbp. jag kör windows xp el vista (32 bit) för musikproduktion, men tänkte använda osx till mina livegigs och till vardags..

har läst om problem med styrplatta, fläktar, extern skärm, osv i windows ... hur mycket av det, om nåt, är löst nu?

  • Medlem
  • Umeå
  • 2009-01-06 17:08

Styrplattan är ännu en punkt av frustration se : http://discussions.apple.com/thread.jspa?threadID=1433222&tstart=0

Notera att den tråden är skapad i mars och Apple fortfarande inte har fixat. På Apple hårdvara funkar mac os x bäst. Apples bootcamp stöd är ett skämt i mina ögon - även om det går att få det att funka. Jag har ominstallerat till XP på en santa rosa för att få styrplattan på den 2 år gramla datorn som jag hade installerat vista på men styrplatan fladrade så man kunde få ett epelepsi anfall.

post nr 300 på 99 - ska firas!

  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-06 17:13

synd att de inte fixar en funktion de ändå marknadsför ska fungera bra ... styrplatta skulle jag kunna leva med och köra med mus på usb, men fläktar som inte går igång på osv verkar nonchalant ..

Ursprungligen av Nihad:

funderar lite på en unibody-mbp. jag kör windows xp el vista (32 bit) för musikproduktion, men tänkte använda osx till mina livegigs och till vardags..

har läst om problem med styrplatta, fläktar, extern skärm, osv i windows ... hur mycket av det, om nåt, är löst nu?

men varför kör du 32-bitars Windows? Kör Vista 64 SP1 instället! (som ju har stöd för UEFI direkt ) - så du undviker du i alla fall Apples emulerade BIOS. Apple kan knappast vara experter på att skriva BIOS...

Apple kanske inte vill att Windows ska fungera bra? Jag ringde Apple support om styrplattan och de säger "alla features är inte implementerade i Windows" och undviker frågan genom att säga att de inte ger support på Windows..fastän det är deras ansvar att skriva drivrutiner till egenutvecklad hårdvara som styrplattan.

Senast redigerat 2009-01-08 09:50
  • Medlem
  • Norrköping
  • 2009-01-08 17:38

mitt musikprogram stödjer inte vista 64bit

1
Bevaka tråden