Reklamera Apple Store-inköpt MacBook Air?

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Fick min MacBook Air idag. iSight kameran dead on arrival... (Yes, har provat allt som föreskrivs.)

Jag har egentligen varken tid att vara utan datorn eller hålla på med några omständiga serviceprocesser hit och dit.

Finns det någon fast track till kompensation/proffsig lagning? (Det är helt klart ett hårdvarufel.) Returnera till Apple Store istället?

Dela med er om vilket sätt som är bäst att gå fram i mitt läge...! Imorgon ska här ringas...

Tack!
r

Senast redigerat 2009-01-02 22:34

Ring Apple, snarast; troligen får du den utbytt.

Spar inget vikigt på hårddisken.

Om de gör som de brukar kommer det en gubbe hem till dig med en ny och tar med sig din gamla.

när de gäller DOA fel så måste man ringa omgående till dem...

Ursprungligen av =JoNaZ=:

när de gäller DOA fel så måste man ringa omgående till dem...

Ja,om man väntar mer än ett visst antal dagar räknas det inte som DOA.
Så, så fort man upptäcker felet ringer man.

Gå liksom inte omkring och "känn efter" i dagarna fem....

Tack för tipsen!

När ni skriver "ringa Apple" menar ni då till Apple Support tel 0771-199 519 (öppet mån-fre kl 8:00-19:45 och lör kl 10:00-17:45 ) som är gratis 90 dgr efter köp ?

Så kl 10 i morgon lördag 3 januari alltså ? Lycka till Robbin !
Och välkommen hit till 99.se.:)

Bra fråga, Karo. Det var ju min spontana reaktion, men å andra sidan är det ju Apple Store som jag köpt prylen av... Någon som vet? Isåfall blir det ju måndag snarare!

Och tack för välkomnandet! (Även om jag varit reggad här sedan januari 2005! Haha!)

Liten uppdatering bara för att komplettera om någon skulle hitta det här i framtiden
Apple Store var mycket riktigt den rätta motparten och det var precis som ni sa: inte mycket snack om saken. Ny dator UPS:as och den gamla TNT:as! (Tråkigt att UPS tar hand om leveransen, men man kan väl inte få allt här i världen...)

Kul att det löste sig bra för dig !
Och tack för att du beskriver "upplösningen på detta drama".
Alltför många glömmer det och då blir det många "cliffhangers" om man är inne och svarar mycket här på 99.se.

1
Bevaka tråden