Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Flytande bilder på Web

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-25 22:36

Skall bygga ny sida med DreamWeaver. Tänkte presentera bilder så dom flyter sådär på en lång rad fram och tillbaka bara genom att man rör muspekaren över dem fram och tillbaka. Vad heter det och hur gör man dom. Finns det nå enkla lösningar. Vart skall jag börja leta.

Sök på google, "flash Animation"

Förbererd dig på miljoner svar.

Annars om du vill kan du ju sno min Tiltviewer...
http://home.mac.se/jerry

Ett program jag använder mig utav är jalbum. Helt överlägset när det handlar om som för mig att presentera många foton på en sida lättöverskådligt.

Finns hur många skins som helst att använda sig utav, ex som tiltviewer men även många andra. Har för mig att det finns ett exakt sådant som du beskriver också!

Kolla www.jalbum.net. På www.lepont.se se du hur jag har löst det med ett skin. Det kanske går att integrera ihop din sida med jalbum.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2008-12-27 13:26

Mycket intressant med Jalbum. Skall kolla runt lite. Det viktigast är att det är lättnavigerat och att den bilden man ser inte störs av för mycket annat runt omkring. Sen ör det ju inte fel om det är snyggt med förståss.

Hade ingen aning att Tiltviewer ingår i jalbum - det var nytt.

jag laddade ner scriptet och fulhackade allt vad jag orkade...

Med Jalbum blir väldigt mkt så mycket enklare...

Byggde ihop en sida med polaroid-utseende p åfem min. Grymt.

Tack pontus

1
Bevaka tråden