Hejsan Glada Gänget

Sitter och sliter - med mixad framgång.

Jag har en Macbook Pro - och adsl-abonnemang. Funkar trådlöst och bra.

Nu ska jag installera en Airport Express. Sätter den i väggen - och den blir hittade av min dator.

Dock när jag konfigurerar den till att agera trådlöst och att den ska joina mitt trådlösa nätverk, så försvinner enheten från listan över "detectade wireless devices" då efter omstarten - och har då ingen access till min APX alls, den kan inte hittas.

Däremot får jag enheten att fungera om jag väljer att den ska sättas upp med "ethernet". Alltså nätverkskabel från modemet in i min APX. Dock är det inte så jag vill ha den.

Och jag får även enheten att fungera om jag sätter upp den som en "home router". Då kopplar jag mig upp på mitt nya trådlösa nät - då kan jag surfa - spela upp musik i mina högtalare som är kopplade i min APX.

Om jag i ovanstående fall tar bort nätverkskabeln mellan modemet och min APX - så kan jag skicka ljud till mina högtalare som sitter i APX - däremot kan jag inte komma ut på internet på min dator.

Det verkar konstigt - men vad tycker ni?
Om ni vet vad som kan rättas till, så säg gärna till!

Det jag vill är att min dator ska kunna surfa, och samtidigt skicka musik och utskrifter till de enheter som sitter i min APX - och då att APX är trådlös och inte behöver ha sladd från mitt modem.

Senast redigerat 2008-12-25 13:30